tisdag 30 september 2014

Sista september

Fem arbetspass kvar, tiden har verkligen gått så snabbt sen den där tisdagen i juli då jag fattade beslutet och ödmjukt tackade ja till tjänsten som jag börjar på i nästa vecka, det är spännande att få vara med från starten på något nytt, att få bygga något från grunden!




Vi har hunnit med en del höstpyssel och börjar förbereda huset och trädgården för höst och vintersömn. På marknaden i söndags köpte jag tulpanlökar av sorterna "little beauty och Queen of Night" och nästa lediga dag jag har planerar jag att få ner dem i jorden.



Här hemma är det dock sjukstuga, vi vuxna har haft en envis förkylning som hängt kvar under hela september och lagom tills att vi blir bättre så blir barnen dåliga. Sonen i slutet av förra veckan och igår trillade dottern dit med feber och frossa, nu får vi kurera henne innan helgens scoutläger!
Nu väntar intensiva dagar och jag ska försöka hinna med något mer blogginlägg under veckan.

Måste förresten visa resultatet från makens äppelskalare som fungerar super på päron också! Vem vill inte äta päronringar?



Kram och trevlig tisdag!

2 kommentarer:

  1. Sista september känns så konstigt, och ändå inte.
    SÅ spännande med nytt jobb!!
    Tror det kommer att bli toppen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till på nya jobbet! Så roligt att du hittade det där du pratade om förra sommaren:)
    Höstpyssel är mys, förkylning inte - verkar vara envisa historier för vi har också dragits med det hela september:(

    Må gott!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin