söndag 19 oktober 2014

En helt ny värld

Söndag morgon, vaknar av att regnet öser ner ute, kryper djupare ner under vintertäcket som vi bytt till nu, lite senare än vanligt eftersom det har varit så varmt ute. Första riktiga arbetsveckan är avklarad, och det är skillnad på att arbeta skift och arbeta rak vecka, allt har ju sina för och nackdelar helt klart. Men det har varit en intressant vecka med många möten och många många funderingar på det uppdrag jag fått äran att dela med en kuratorskollega, det är en utmaning men det är otroligt spännande.



Jag funderar mycket och det märks för jag blir frånvarande här i och med allt nytt, men så ni vet så försöker jag att landa i den nya vardagstillvaron. 

En klar fördel med att arbeta "vanligt" är att jag hinner äta frukost hemma med barnen varje dag och det är en lyx att få göra det på morgonen och bara vara tillsammans med dem.



En annan lyx är att vi fått normala kvällar igen och det är också så skönt. Tillsammanstid med barnen är så viktig, att få ta del av deras läxor och aktiviteter varje vecka är skönt, inga diskussioner och inget dåligt samvete att jag försakar dem. Ett exempel är gårdagens kulturnatt här i byn det var underbart att kunna vara med dem dem fullt ut.

Helgen har varit relativt oplanerad, kulturnatt, lite körsång i Uppåkra kyrka är det enda som finns på schemat denna helg. Och det är skönt med lite lugna dagar, då man hinner i kapp, kan göra långkok i ugnen och bara vara. 





Nu väntar en ny vecka, en planerad sådan där jag ska kolla upp lite lagar, möta nya människor och planera min mottagning. ska bli kul.Ska också hinna med klassdisco, och annat skoj  med barnen innan det är dags för lov för deras del.
Ha en härlig vecka!


1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att det känns lite underligt för dig att arbeta "rak vecka". Men, du ska se att du snart får rutiner som sitter, det tar ju en stund att få in nya sådana.
    Du ska se att du snart kommer att gilla detta massor.
    BRA att helgen var god!!!
    Kramar!!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin