onsdag 29 oktober 2014

Nyanser av vardag...


... det är lovvecka, snurrig sådan då den inte blev som planerat utan vi rask fick planera om, arbetsveckan blev kort då jag bara jobbade måndag, tisdag och så halvdag i dag och resten av veckan kompledigt med lovlediga barn. Lärarna på mitt jobb är helt lediga och på mitt jobb har det varit tyst och lugnt. Barnen som följt med mig har förundrats över tystnaden och över allt pappersarbete som finns för en skolsköterska. Men jag klagar inte, jag tycker det är kul att planera och organisera min vardag och få rutiner i tillvaron. det är härligt att känna sådan struktur i det hela och veta att förändringspotentialen ligger till viss del hos mig själv och det team som jag ingår i.

Det blir lite svartvita bilder i bloggen framöver. Jag blev nämligen utmanad av en fd kollega att fotografera i svartvitt och det är ganska kul att se de annorlunda nyanserna som kommer fram i svart vita bilder. Vi har tex våra proffsbilder från vårt bröllop i svartvitt och de är fortfarande så fina trots att många år har gått sedan de togs och det finns ju många svartvita bilder som är helt otroliga.

De två första bilderna som jag visar i detta inlägg är tagna i går respektive idag. I går tog vi en promenad på lunchen och det var rena sommartemperaturerna i Malmö. Bredvid mitt jobb ligger denna del av Lunds Universitet, Musikhögskolan i Malmö. Gårdagen var oerhört skön men den byttes mot regn och dimma idag...


... så om gårdagens finväder gav mersmak så kan jag säga att den här dagens regnrusk gjorde inte det, tyvärr. Dimmigt och regnigt hela dagen och en sådan rå kyla som går genom ben och märg. Hu, frusna kom vi hem till varm choklad och filtar, en bra bok och en bra film.


I går var vi förutom på mitt jobb på äventyr, vi tog tåget till Hyllie och träffade några av mina fina fd kollegor för gemensam kvällsmat och lite snack, och planering av månatliga träffar, nästa gång drar vi på julmarknad.



Vad tycker du om svartvita bilder? Skulle du kunna tänka dig att fotografera i svartvitt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin