söndag 2 november 2014

En familj ...

... med de som står en närmast, lägg till en helg då vi alla får umgås. Och då blir det en härlig helg. Vi har precis haft en sådan. med, en spontan Halloweenkväll tillsammans med vänner, och deras barn som gick en bus eller godisrunda, god varm soppa efteråt, och massor av skrattande godisrusiga barn.


Årets Jack o Lantern


Fredagen började med promenad i skogen för mig och Wille (innan allt godis), och det är något speciellt att gå i skogen tidigt en morgon innan världen riktigt vaknat! Den stillhet och frid som råder innan den fylls av motionärer med hundar eller jägare.


Lördagen inleddes med en tur till min fina svägerska eftersom vi skulle lämna barnen där innan vi åkte på äventyr med store sonen som varit hemma under helgen. Genom vacker skog i höstskrud på slingriga vägar tog vi oss till söderslätt.



Efter avlämning snabbt hem och byta om och sen vidare in till Malmö för mat innan det var dags att...


... ta sig till Malmö Opera och en förställning med musikalen Doktor Zjivago med Sanna Nielsen som Lara Antipova, Det var en magisk föreställning och Sanna Nielsen levererade tillsammans med ensemblen med råge, tårar rann på slutet så det är som det ska vara!







Idag söndag har det varit en avkopplande dag, hämtning av barn, bowling, och uppladdning inför en ny vecka och som barnen sa, de räknar ner till jullovet och längtar efter detta så mycket.



Så jag hoppas att ni få som läser får en fantastisk vecka och njuter av fina dagar.


4 kommentarer:

  1. Vad härligt ni har haft det i helgen!!
    Så mysigt med både halloween och musikal.
    SKULLE gärna se den musikalen, förstår ju att den är så bra!!
    Bilden på vägen älskar jag. SÅ fin känsla i den!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Åh, den musikalen skulle jag också velat se men vi var alldeles för sent på det med att försöka få tag i biljetter:(
    Man kan inte få allt, vi såg ju Livet är en schlager för ett tag sedan och den var fantastisk. Säkert på ett helt annat sätt, men den hade ett djup som jag inte alls förväntat mig skulle lyftas fram så i musikalversionen och Helene Sjöholm och Peter Jöback platsar i vilka sammanhang som helst. I vårt sällskap på 14 personer var vi rörande överens om att det var långt över förväntan och vi var riktigt tagna när vi lämnade Cirkus. Gränsen mellan glädje och sorg är hårfin. Vissa saker går bara rakt in i hjärtat.

    Härlig helg ni haft och vackra promenader. Nej, inte kul att hamna i pågående jakt. Det har jag också gjort flera gånger i skogarna här hemma, bara att vända och ge sig hemåt. Jag skulle inte heller drömma om att ta risken.

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig helg Nettan!! En helg jag också skulle vilja uppleva. Älskar era omgivningar och allt trevligt ni gör. Kombinationen natur, Halloween och musikal låter perfekt. Precis som Annika tycker jag bilden på vägen är helt fantastisk!!

    Stor kram till dig Nettan!

    Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilken fin helg ni har haft kära Nettan och vad gott att få tillbringa den tillsammans. Att få rå om varandra på alla sätt och vis. Det är fint det. Och vad roligt att ni tyckte om musikalen. Recensionerna har varit strålande och det är roligt när något möter upp mot förväntningarna.

    Ta hand om dig vännen och tack för alla värmande ord hos mig. Jag mår bra. Väntan är lite jobbig men som alla andra får jag anpassa mig efter de köer som råder inom sjukvården och hoppas på att jag kommer att få en tid för undersökning inom de förväntade 90 dagarna. Dagar som just nu känns som en hel evighet. Tack för all din värme.♥

    Kram på dig

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin