torsdag 1 september 2011

Livet är värdefullt

I dag kom en obehaglig påminnelse, att livet är värdefullt och att det kan förändras från det ena ögonblicket till det andra. Inget är konstant, allt är inte enkelt och okomplicerat. Just nu håller jag tummarna för en annan tvillingmammas fina dotter (lika gammal som min egen), som just här och nu kämpar för sitt liv, vi tänker på er och hoppas att allt ska vända och att hon blir frisk igen!

Detta inlägg blir nog helt annorlunda mot det jag tänkte skriva om mina tvillingars fina skola som idag har förvandlats till en magisk skola med olika elevhem, där barnen är ute på äventyr och ska övernatta i den gamla och mycket mysiga skolan. Jag var i väg och spanade på dem när de var ute på uppdrag för att tjäna magiska kulor och de har det så bra, de äldre tar hand och och hjälper de yngre och det är en härlig stämning! Imorgon väntas final och jag hoppas att jag får hem två lyckliga men säkerligen trötta barn i morgon!

Ta vara på magin!


3 kommentarer:

  1. Nettan,

    jag hoppas innerligt att det vänder och går bra för din väns dotter. Finns inget värre som förälder att gå igenom.

    Livet är värdefullt, det går inte nog att påminna sig själv och varandra om det.

    Så fint att att barnens skola är en magisk skola just nu! Äventyr är härligt.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!

    Ja här hålls både tummar och tår! Det var ett fantastiskt dygn barnen fick uppleva, tur att det finns engagerade lärare!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ibland knockar livet till oss riktigt hårt och påminner oss om hur skört och värdefullt det är. Jag hoppas att allt kommer att gå bra för er väns dotter. Jag skickar styrkekramar till er alla.

    Det låter som era barn går på en fantastisk skola med engagerad och kreativ personal. Det betyder mycket. Jag hoppas att de hade det fantastiskt roligt och tog med sig lite magi hem också. :)

    Tack rara vännen för dina ständigt uppmuntrande och omtänksamma kommentarer. De gör mig så glad och får ig att le med hela ansiktet. Tack Nettan! :)

    Ha en riktigt fin helg tillsammans med familjen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin