torsdag 29 september 2011

Toscana

Mitt i allt kaos som en flytt innan december innebär så har jag mina guldstunder och idag på förmiddagen efter alla hemmasysslor med tvätt och handling som måste göras innan jag ska jobba hela helgen så tog jag fram en av mina filmfavoriter och flydde till underbara Toscana i Under Toscanas sol med Diane Lane, en riktig feel good film som jag tycker mycket om.



Givetvis går en av mina drömresor till just Toscana. Drömmer om att njuta av vackra gryningar och solnedgångar, att åka på de smala vägarna och besöka någon vinodling bara för att jag kan det. Jag vill besöka Florens och Sienna, njuta av vackra vägar längs kusten. Men även om det är lätt att resa i drömmen så hoppas jag att just den resedrömmen blir verklighet!


Nu däremot dags att återgå till verkligheten, till barn som vill ha mellis och saker som ska sorteras i olika högar! Ha en fortsatt skön torsdag!

6 kommentarer:

  1. Åh, vi delar en favoritfilm ser jag Nettan! Visst är den helt underbar? Ren njutning! Boken är bra den också, dock helt annorlunda men så är det ju ofta med Hollywoodfilmer. ;)

    Jag hoppas att du kommer till Toscnaen dag. Jag tror att du kommer att älska det! :) Själv har jag varit i Florens men det är många år sedan nu och vi har pratat här hemma om att åka ner till Italien en sommar och köra runt med bil. Vi får se hur det blir. Tilsl dess går det ju alldeles utmärkt att njuta av denna fina film. :)

    Sköt om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja det är en underbar film och jag njöt verkligen av att se den igen, det var ett tag sedan, och om inte alltför lång tid är de ju dags att plocka fram de där härliga helgfilmerna som kan få en att njuta lite extra, gråta en tår och bara ta tillvara på dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nämen, vilken tankeöverföring! Jag sätter precis igång just den filmen!

    Kan vi inte ha en bloggträff där en dag ;) Vi kan mötas i Positano tycker jag, eller drömma om det iallafall

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Just den filmen är underbar! Toscana ligger också högst på min lista över platser att besöka. Tillsammans med New York. Och Paris. Alltid Paris.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Lotta snacka om tankeöverföring alltså! Självklart tar vi en bloggträff i Positano, så underbart det hade varit! Vi får synka våra resor till Toscana bara eller hur?

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Sandra!

    Kul att du hittade till min blogg, välkommen. Just Toscana är ett av mina drömresemål tillsammans med USAs östkust, Paris och Nya Zeeland.

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin