lördag 18 april 2009

Skitiga skor, löpardressar i 1000 olika variationer...

... och när vi närmar oss TC (Tävlingscentrum) känner jag pulsen öka, doften av vår friska härliga svenska natur slår emot mina sinnen och plötsligt inser jag hur mycket jag har saknat orienteringen under studietiden! Att regelbundet få komma ut i skogen och motionera både kropp, hjärna och själ är så oerhört skönt. När vi närmar oss TC strax innan kl 10:00 och flagghissningen njuter mitt hjärta för fullt, det påminner lite om Sverigens största orienteringstävling, O-ringen. Alla dessa underbara, glada människor som är med och springer, man behöver inte tävla eller vara "vinnarskalle" för att syssla med orientering (Sen är jag ju både tävlingsmänniska och vinnarskalle själv!). Det som är fantastiskt är att man alltid kan tävla mot sig själv utifrån de förutsättningar man har.

Kl 12.30 första start för ungdomarna, solen gassar och jag sitter i sjukvårdbemanningen. En hel del skrap och rivsår blev det till att plåstra om samt många stukade fotleder, under eftermiddagen lugnar det ner sig och man får tid att snacka i kapp med vänner som man inte har träffat på länge, helt enkelt underbart att bara få umgås.



Lite bilder:


Marinens musikkår vid invigningen

Växlingsområdet, en löpare in,
karta till nästa löpare
på väg ut i skogen



Nu däremot ska jag vårda solsvedan från idag och natta småbarn!
Till alla löpare: Lycka till i skogen och speciellt till er som springer "Långa natten"!


Nettan


Ps glöm inte att delta i utlottningen som pågår till den 25/4 ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin