lördag 11 april 2009

Påskafton; rundtur i vårt kök

Ute sjunker solen, inne sjunker nu förhoppningsvis liten flickas feber ner mot normaltemp igen, penicillin ska vi hämta imorgon.

Efter nästan en vecka med feber sökte vi oss till jouren idag och visst var det något, halsfluss, så vi åkte hem med ett recept på standardpencillinet Kåvepenin. Nu hoppas vi att bakterierna försvinner och att vi kan få njuta av våren utan fler sjukdomar eller andra vårdkrävande episoder.

Jag blev inspirerad av Lottas blogg idag hon hade tagit så fina bilder på sitt kök att jag kände för att göra detsamma, och visa er vårt kök (efter det att jag bakat och fått röja undan). Ett kök är ju verkligen hemmets hjärta i mina ögon.


Det är här vi samlas hela familjen, det är här barnen spelar spel och pysslar och jag verkligen älskar vårt stora ljusa kök. Mycket yta att arbeta vid och härliga fönster som gör det ljust! Vill ni följa med på en rundvandring?



Köket sett från matsalen


Bänk vid fönster och spis

Samma bänk som på
bilden ovan, men nu från
spis mot diskbänken


Matplatsen

Den andra bänken i
köket

Barnens pysselhörna

Källardörren

Den gamla mathissen
kom upp här


Mina bakattiraljer



Nettan

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder!
    Hoppas att er påskhelg varit underbart fin!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin