torsdag 16 april 2009

Mitt läsrum

En lyx vi har är familjens läsrum, ett rum där tempot är något lägre, där alla kan krypa ihop någonstans och läsa eller vila. Läsrummet var en gång i tiden ett gammalt herrum, och jag kan verkligen se männen i frack med stärkkrage gå in och stänga dubbeldörrarna, tända sin cigarr och njuta av en fin konjak medan damerna drog sig tillbaka till det rum som enligt nycklarna i nyckelskåpet kallas för flygelrummet.

I dag är rummet soligt och glatt, vi har möblerat med soffor från USA, dämpad belysning, ljus i den gamla öppna spisen, böckerna från ovanvåningen vandrar ofta ner här och ibland krävs det insatser för att få ordning på böckerna. I framtiden tänker jag mig någon form av bokhylla men jag har inte hittat den rätta så det får vänta lite. Några av bilderna nedan har jag redan visat.




Skön fåtölj och vackert skåp
(Skåpet hör till huset)



Härlig soffa att vila i



Den gamla lampan som
hängde kvar när vi
flyttade in
Medan jag skrev detta blogginlägg lyssnade jag igenom årets bidrag till finalen i Melodifestivalen, det kommer garanterat bli en bra show den 16 maj! Ser fram emot att se de knasigaste bidragen live!!!

Nettan


Ps glöm inte att delta i utlottningen som pågår till den 25/4 ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin