söndag 30 augusti 2015

Back on track

Vardag igen, aktiviteterna startar, barnen har redan dragit igång på musikskolan, scouterna börjar till veckan och vi hittar in i vardagsrytmen igen. Skönt att det går mot höst efter en sommar som trots bitvis trist väder som lämnat mycket att önska på väderfronten ändå har varit bra. Vi har varit tillsammans, jag har haft lång semester och njutit varenda sekund tillsammans med familj och vänner. Vi har njutit av storstad, och landsbygd av sol, bra böcker ca 15 stycken blev det nog, och härliga dagar och kvällar.Orientering i Malmös parker och många fina samtal om allt möjligt. Så vi säger välkommen september på tisdag!


Dottern har en spännande termin framför sig med mycket musik och många nya stycken att lära in. Hon älskar det och att få spela är bland det roligaste hon vet. Colours of the wind från Pocahontas är först ut och hon övar flitigt.



Denna helg har gått åt till hemmapyssel, städ och tvätt och sånt som inte hinns med under veckorna. Det är rätt skönt med oplanerade helger för det gör att livet går ner i varv och jag hinner med återhämtningen. Var på massage i fredags och den var otroligt välgörande. Så skönt att ha nya tider två månader fram nu för det gör gott både i kropp och själ.

Med rutinerna som höstterminen har med sig har jag även fattat beslutet att ta itu med vissa issues jag har med mig själv, och min kropp, under sommaren har det fått vila men nu har jag hittat något som jag ska prova och som jag kommer att berätta mer om längre fram när det har fallit på plats och jag ser om det utvecklas åt rätt håll.


Helgen avslutades med räkor på ostbröd med avocado och andra godsaker, det blev riktigt smarrigt och som maken sa, detta gör vi om. Ostbröden är ett recept från 56kilo.se och jag kan verkligen rekommendera dem.

Nu kära vänner får ni ha en skön vecka, jag räknar ner mot flytt av kontor och ser fram emot att få ha en underbar arbetsplats om inte en alltför avlägsen framtid! 


3 kommentarer:

  1. Svårt att få ihop vardagen ibland. Spännande för dottern med musiken och de där ostbröden måste jag testa. Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland tar vardagen över fullständigt och man bara springer vidare utan att stanna upp och lyssna på sin kropp. Otroligt viktigt att göra det emellanåt.
      Ostbröden kan rekommenderas, så goda både varma och kalla.
      Kram
      Nettan

      Radera
  2. Var sak har sannerligen sin tid och sommaren var underbar men vardag och begynnande höst är inte dumt det heller. Riktigt mysigt faktiskt. :) Vad roligt för dottern med en spännande musiktermin framför sig. Och vad bra att du är snäll mot din kropp med skön massage Nettan. Lite sådan där vardagslyx som är så viktig. :)

    Ta hand om dig och de dina vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin