måndag 3 augusti 2015

Sista veckan...

...på semestern är här. Vi har en härlig sista juli vecka och en första  helg i augusti bakom oss. Visst vädret kunde ha varit så mycket bättre under semestern men jag har fått massor gjort ändå. I helgen blev det ett avbrott och mycket kul med sonen och hans kompisar då jag i födelsedagspresent av "mina pojkar" fick en biljett till Big Slap, en endags housemusikfestival som ägde rum för tredje året i rad i Pildammsparken i Malmö, mycket mycket trevligt och mycket bra musik. Många vuxna ute på gatorna som servade ungdomar med mat och annan omsorg, riktigt fint tycker jag.



Vackra ljusshower avlöste varandra under kvällen, allt mäktigare ju mörkare det blev under kvällen och vädret höll sig alldeles perfekt hela eftermiddagen och kvällen!


I går söndag, släktträff utanför Örkelljunga, mycket snack, massor med skratt, fortsättning på släktens kubbspel som fick avbrytas tidigare förra helgen. Nedan fin bild på dotter och fina Sassa och den härliga fyrbenta vännen Thecklor.



Idag på sista semesterveckans första dag kom solen tillbaka, så underbart skönt, mannen som nu jobbat en vecka redan var nog lite avis när vi andra drog till stranden idag och njöt av sol och härliga bad. Vi hade fina timmar tillsammans med fina vänner.



Vi avrundar måndagen med god grillning och finfina tillbehör, Lök som fått mjukna i ugnen med potatis och sparris och citron som fått färg på grillen tillsammans med högrev smakade gott efter en dag på stranden.


Och familjens livsnjutare njuter av att kunna vara ute mer än inne, att koppla av är han expert på och trots att han får gå i koppel tar han det med ro och njuter av livet, trygg med att vi finns runt omkring honom!

Nu ska jag njuta av den sista veckan på den här semesteromgången och ska jag vara ärlig ser jag fram emot att börja jobba igen på måndag det händer många spännande saker denna höst på skolan och jag ser verkligen fram emot dem!

Kram och trevlig vecka!

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken mysig dag! Kör på sista veckan jag mig. Gäller att njuta in i det sista.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Ja det gäller verkligen att njuta av den sista lediga veckan! Så underbart väder just nu gäller att ta vara på dagarna och ladda inför en spännande höst!
      Kram
      Nettan

      Radera
  2. Hej vännen!

    Så gott ni har det och vad härligt att njuta av sköna lediga sommardagar tillsammans med nära och kära. Dessutom fick ni ju strålande sommarväder denna sista semestervecka. Perfekt! :) Och vad roligt att hänga med sonen och hans kompisar på konsert. Livet är sannerligen gott Nettan. :)

    Här hemma kramar vi ur det allra sista ur lediga dagar nu innan skolan sätter igång igen. Sol, bad och sköna middagar i trädgården. Mysigt! Igår blev det dock påtagligt att skolstart närmar sig då jag och döttrarna tillbringade dagen på Emporia (tack och lov för alla deras bänkar utanför butikerna som var en gudagåva för den trötta mamman ;)) med inköp av skolmaterial, gympakläder och väskor. Själv kom jag hem med blommor och böcker. ;)

    Ta hand om dig vännen och njut av de sista lediga semesterdagarna.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Lotta, vem som helst kan bli trött av att gå på Emporia, har planera på att ta mig dit i nästa vecka tillsammans med barnen för inköp av kläder och skolsaker.
      Vi har haft fantastiska dagar denna sista semestervecka och det är skönt att få ladda upp batterierna med lite mer sol innan jobbet drar igång, men samtidigt ser jag fram emot augusti, september och oktober för kanske kan det bli en fin höst med många vackra klara dagar då man kan åka i väg på roadtrips, ströva i skogen och bara vara. Hoppas du hittade några läsvärda böcker min vän och att du njuter av dem i hängmattan en sån här härlig onsdag!

      Kramar
      Nettan

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin