måndag 24 augusti 2015

Time to say goodbye...

...så kom den där sista helgen i augusti då vi var samlade hela familjen. Vi njöt av en underbar helg, med för tidig födelsedagsmiddag för maken som fyller år idag, ett stort grattis till dig, min bäste vän, min lyssnande man, med stöttande kramar och en axel att luta mig emot när det är tufft, jag älskar dig så! Vi kombinerade födelsedagsmiddag med avskedsmiddag för sonen som åker tillbaka till Örebro efter en härlig sommar. Och vilken helg det varit vädermässigt, så underbar och även om det nu slår om till rusk så har jag inga problem med det, ingen väderstress alls!



Kanske blev det sommarens sista prosecco iförrgår kväll, jag hoppas inte det men kanske är det så? Å andra sidan kan man ju dricka prosecco året runt men det är nått visst med att göra det en ljum sommarkväll tillsammans med det käraste man har.



Söndagsbrunch, vi har sällan godsaker när vi äter brunch utan det brukar vara mer av det nyttiga slaget men denna söndag blev det både äggröra och bacon, god yoghurt, och lite sött som avslutning, vi har också hittat en ny favoritost som jag kommer skriva mer om vid tillfälle.


Och så kom då avskedets ögonblick, det är ett speciellt band mellan dessa två, det märks på vår fine Fenix att han älskar store sonen högt och nu har de hängt ihop hela sommaren. Vi får se hur mycket han kommer sakna en av sina hussar nu när hösten snart gör entré.



Nu ligger sista augustiveckan framför oss, vi tycker om vardagen med jobb och skola, och med planer för helgen som kommer. Att hösten ligger runt hörnet är inte några problem, den är välkommen och vi kommer att vårda varje dag och fylla dagarna med liv istället för att fylla livet med dagar.

Ha en skön vecka

2 kommentarer:

  1. Åhh, Nettan! Blir alldeles varm inombords när jag läser dina ord. Så mycket kärlek. Till din familj, sommaren och livet. Och vilken fin sommar ni har haft tillsammans och så gott att ha fått ha äldste sonen hemma och få rå om varandra. Bilden på sonen och katten är helt underbar. Så fin. Och ett stort grattis till maken. Vi hoppas att han får en strålande fin dag. :)

    Ta hand om dig kära vän och ha en fin vecka så här i slutet av augusti.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Sensommarkram till dig vännen! Ett jättefint inlägg. Du har en underbar familj!

    Jag njuter nu av värmen men vet att jag kommer tycka om när hösten sakta men säkert kommer. Färgerna, den klara luften, åka till Stockholm. Fint att se fram emot!

    Må så gott!

    xo

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin