torsdag 13 augusti 2015

Första veckan...

...efter semester och tröttheten är total på kvällarna. Mannen min skrattar åt mig, och ok det får jag väl bjuda på då. Under våra tidiga morgonar denna vecka har det varit svalt, nästan lite krispigt kyligt och sedan har dagarna blivit rätt så kvava, för att sedan bli fina och ljumma på kvällen. I går när vi var ute och gick fascinerades jag över hur mycket rönnbär och oxelbär träden dignar av, men allt det röda är så vackert. Rönnbären är fortarande så där orange-röda.








Under semestern har jag hunnit med att läsa en hel del och en för mig ny författare denna sommar blev Jojo Moyes, och har du inte läst något av henne rekommenderar jag att du börjar med boken Livet efter dig en mycket bra och tankeväckande bok. Jag följde upp den med Ett hundra mil och nu väntar jag ivrigt på att biblioteket ska meddela att de andra finns att hämta.







Sommarkvällar, ett fenomen för sig, just nu under sommaren har de ljumma kvällarna varit rätt få men i augusti skärpte ju vädret till sig (det har inte stressat mig att sommaren inte har bjudit på så mycket sol), men det är onekligen skönt att kunna sitta ute och njuta några kvällar till. Och att sedan få fånga vackra skymningar på bild är kul.






Konserten i söndags då? Jo då fullsatt kyrka, stämningsfull musik, och solisterna fick mina ögon att tåras då de sjöng Min Astrakan.





Kyrkan var vackert smyckad och konserten var 1½ timme lång, men med en blandning av vacker musik av Björn Ulvaeus och Benny Andersson.  Att sjunga är en glädje och det är kul att få vara en del av kören som kan ge andra människor glädje också.







Jobbstart på måndagen, så kul att få vara tillbaka. Än dröjer det några dagar tills eleverna är tillbaka men tro mig det finns att göra, att vi sen ska byta lokaler gör inget alls. På tisdagen låg denna snygga molnbank över Malmö och det var kvavare än kvavt, så vi fick både regn, åska och solsken under den dagen.





Och så var det ju  kräftfest på hemmaplan i helgen, liten kisse var så överlycklig över alla skaldjur att han hamnade i matkoma efteråt, medan vi andra satt kvar och spelade Carcasonne, barnen var nöjda över att de fick spela då detta spel har funnit ny kraft igen, det går i vågor nämligen.




Ha nu ett skönt veckoslut och var rädda om varandra!








1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Vilka härliga bilder och vilka härliga dagar ni har haft tillsammans. :) Jag hoppas att första jobbveckan har varit bra och att det känns bra att vara tillbaka igen? En ny spännande termin som väntar. Här hemma laddar vi också för skolstart och kramar ur det allra sista av sommarlovet och nästa vecka lär vi förmodligen stupa i säng på kvällarna, ovana vid att gå upp i ottan. ;)

    Ha en fantastiskt fin helg och krama om de dina.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin