tisdag 3 mars 2015

Mer på temat må bra...

Lite skrev jag om det i helgens inlägg, om vikten av balans mellan kropp och själ. Jag har insett att hos mig går det måendet hand i hand och i perioder så kan det vara tufft, vissa saker är återkommande som sorgen efter min mamma, men den är otroligt genombearbetad och jag har god distans till den allt som oftast, det är i princip bara maj månad som är svår, och som jag får jobba med under vissa år. Bakom mig har jag två tuffa sådana år så jag hoppas att det i år blir lite lättare och enklare, att våren helt enkelt blir lite ljusare.




Å andra sidan är förluster aldrig enkla att bearbeta, att hantera och ta ställning till. Ibland tvingas vi göra val som vi egentligen hade velat vara utan, val av tvång, eller av fri vilja för att man inte räcker till, eller blir så rådvill att de logiska alternativen tar slut och hjärnan går i baklås.



När jag hamnar i sådana situationer har jag lärt mig en sak, att skriva mig ur det och det är något som jag tillämpar just nu, att skriva mig ur det samtidigt som jag går iväg på samtal, samtal som ska hjälpa mig att hitta tillbaka till mitt vanliga starka jag.
Så om bloggen är tyst beror det inte på ointresse, om jag verkar disträ och inte kommenterar så är det för att  jag läser, tänker, vrider, vänder, formulerar och formulerar om. Skapar och försöker att låta bli att ramla ner i mina fallgropar. Att navigera med känslor som kompass fungerar sällan bra, men att hitta vägen bland alla skuggor genom att ta sikte på det som är starkast - kärleken gör att det blir lite lättare. Just nu är det kärleken som är min polstjärna, det och hoppet om att allt ordnar sig bara det får tid att falla på plats.

Hur gör du när du hamnar i en svacka?




2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också att den här våren, och året, ska bli ljust och bra för dig.
    BRA att skriva av sig, BRA att tala om saken.
    Det är nog den allra bästa medicinen.
    Styrka och kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Hej finaste du! Så klokt att skriva av sig, jag tror på det som ett sätt att lätta sitt hjärta och tankar. Hoppas också att du ska finna den här våren ljusare och mindre smärtsam <3 Bloggen ligger så nära ens känslor så inte alls konstigt om det inte hinns eller orkas med ibland. Att vara alert och engsgerad går ju inte på autopilot. Blev iaf så glad för dina fina ord och hej på min blogg Nettan!

    Tänker på dig! Stor kram <3

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin