söndag 29 mars 2015

Med hjärtat fullt


28 mars 2015 en kväll att minnas av många olika anledningar. Barnen sov över hos dotterns bästa kompis och jag kommer alltid att vara så tacksam för vänskapen med den familjen, vi har så kul när vi träffas och våra döttrar är ler och långhalm, förhoppningsvis en livslång vänskap där.

Igår hade mannen och jag en helkväll i Malmö, vi började med middag på Vapiano på Emporia, fantastisk restaurang med ett nytt koncept för mig, otroligt god pasta dock annorlunda i sin stil jämfört med andra restauranger men vi lär återvända igen.



Efter den goda middagen och ett varv inne på köpcentrat var det dags att bege sig till Malmö Arena och Rhapsody in Rock med Robert Wells, SSO (Sweden Symphony Orchestra under ledning av Ulf Wadenbrandt), se LaGaylia Frasier, Sofia Källgren, Johan Bodig och en ung duktig pianist vid namn Alice. Den första akten hamnade vi långt upp på läktaren och kunde ta fina översiktsbilder.






Efter pausen hamnade vi genom omsorg av sonens bästa kompis på första raden, på parketten, mitt framför cellisterna och vilken upplevelse, så himla roligt  att se sonen in action tillsammans med de andra musikerna i orkestern, och att få se samspelet mellan orkester, Robert Wells och de olika artisterna, ett minne för livet.




Att sitta så nära dessa fantastiska artister och se dem ge allt i sitt showande var otroligt, de är alla olika, från finstämt och vackert med Sofia Källgren via rejält ös av LaGayla som framförde Proud Mary med en intensitet som fick publiken att hänga med till Johan Bodig och Bohemian Rhapsody, sådan variation är så kul att lyssna på som åskådare i publiken, och Robert Wells vet ju vad han gör, hur han ska trollbinda publiken.





Att få dela detta, se sitt barn, ett barn som man känner utan och innan som alltid har haft musiken i sitt hjärta och sin själ och nu får möjlighet att delta i ett äventyr som detta. Minnesbilder från när han som liten stod och klappade händerna på kyrkans musiklek i Sundbyberg, via olika musikskolor, första gången han höll en cello i sin hand och alla timmar jag suttit på musikskolan, i olika konsertsalar, alla stunder man väntat efter repetitioner och konserter och alla gånger man tjatade om att öva när han var liten. 
Att så få se/höra resultatet,  att få vara med om detta och se hur bra han passar in på scenen, tillsammans med andra unga vuxna som är lika talangfulla och som vill så mycket i en tuff bransch där många slåss om ett fåtal jobb och som har världen som arbetsmarknad är ett privilegium och du min käre son gör mig så stolt.








Och om Rhapsody in Rock kommer till just din stad, så passa på och gå iväg och njut av en helkväll med fantastiska musiker

2 kommentarer:

  1. Wow!! Jag förstår hur stort och mäktigt det måste vara att se sonen som en av cellisterna! Det måste vara en stark känsla och blandning mellan att vara stolt och lycklig som förälder. Underbart! Tänk att ni satt på första parkett också. Ja, en fantastisk kväll förstår jag. Rhapsody in Rock är så bra!

    Glad Påsk till er kära Nettan! Hoppas ni får koppla av och få tid tillsammans.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Så läckert, och så roligt!!
    OCH vilka platser ni fick! Kan inte bli bättre. Jag hade gärna varit med, jag också. Verkligen min grej.
    Vapiano, jag vet, jag älskar det stället!!!!
    Vi har Vapiano i Reston, och jag erkänner att det blivit ett sant stamställe för oss. Älskar det!!!
    Så glad att kvällen blev så lyckad för er!
    Kramar och GLAD PÅSK!!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin