torsdag 1 maj 2014

Välkommen 1:a maj

Tyvärr inga fanor och demonstrationer för min del, däremot jobb i ottan, små och stora barn, logistik och planering för att allt ska bli så bra som möjligt för alla inblandade. Kunde dock gå hem lite lättare om hjärtat idag än sist jag jobbade. Väl hemma en välförtjänt paus i solstolen, lite koll på mina plantor som växer och ett givande samtal med min vuxne son. Just det att han är vuxen nu, ansvarstagande sådan med egna planer gör mig konfunderad i bland för var tog alla de dagarna och åren vägen som kändes så avlägsna när man hade ett litet knyte i sin famn? Nu är han här, vuxen med egna planer och sitt eget liv rullandes ut enligt hans egna planer. Till hösten ny stad, nya erfarenheter och massor med kunskaper. Spännande att få följa med på håll.


På väg hem från jobb, vackert rapsfält med massor av blommande raps, ljuvligt, Skåne när det är som allra bäst.

Jag funderar också på inköp av papper och på att börja skriva mitt brev till himmelen, än har inte den stora saknaden slagit till men känslorna ligger där och maler och jag vet att ju mer den där dagen närmar sig desto troligare är det att det gör sig påmint!
Men men det går att ta sig igenom det vet jag baserat på erfarenhet och jag vet att vissa år är det värre än andra!

I går var det Valborg och för första gången på flera år var vi vid en brasa, vackert och mäktigt som alltid, barnen gick med i scouternas fackeltåg och var de som tände själva brasan, utan att riskera några taggiga små kottars liv eftersom brasan byggts upp relativt snabbt.




Promenaden ned till majbrasan, var sagolikt vacker med massor av blommande träd, måtte det nu inte börja regna och förstöra alla dessa vackra blommor. Nåja just här och nu är det i varje fall underbart!

Vad njuter du av nu i maj?

Kram

1 kommentar:

  1. Tänk vad lika våra liv blir i höst. Båda våra stora barn ska iväg på konstnärliga utbildningar i annan stad.
    Det ska bli så kul att hänga med på färden. Spännande och stort.
    OCH, så kommer jag att gråta. Såklart.
    Livet blir så annorlunda.
    Men bra.

    Valborg, den dagen saknar jag mkt mer än tex midsommar. Tycker om Valborg för att den är så fin, vårlig, elden, sångerna…

    Fina bilder. Rapsfälten hos er är fantastiska!!

    Trevlig helg.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin