torsdag 22 maj 2014

Balans

Efter turbulenta dagar och kvällar är nu livet tillbaka i balans igen. Det har varit några jobbiga dygn med mycket tankar och funderingar och så blir det ibland med mitt jobb. Livet ställs på sin spets och man funderar på vad mer man kunde gjort och varför man inte räcker till.

I går kväll satt jag ute på min terrass medan skymningen sänkte sig och kaprifolen började dofta, så galet gott den doftar i skymningen. En mild kväll, den första riktiga sommarkvällen. Vi har värme i massor just nu, en bra bit över 20 grader och riktig sommarvärme som värmer upp asfalt och gräs  och det är skönt.




Det var så skönt att sitta där och bara koppla av och släppa allt för ett par timmar. Som väl är väntar fler sådana dagar och jag ska bli bättre på att slappna av och bara vara.  I dag är det dock en tuff torsdag, eftermiddagen kommer bli stressigare än någonsin med utvecklingssamtal x 2, musiklektion, orkesterrep och skolkamp samt klassfest för barnen med övernattning, och jag ska sova i  militärtält, bara 20 år sedan man gjorde det sist... nåja bilder lär nog komma.

Kram & ha en underbar torsdag

1 kommentar:

  1. Ja, det är verkligen skönt att bara vara!
    Håller med!
    Och kaprifol!! DEN doften!!
    Ha en fin sommarfredag och helg.
    Kram!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin