måndag 28 april 2014

Blomsterprakt, körsbärsblom i massor.

Vi fortsätter väl på temat blommor?
I kväll när saker och ting blev ändrade tog dottern och jag en promenad till de vackra körsbärsträden som står i full blom bara 50 meter hemifrån.  I dag har det varit en ledig måndag och den har gått i temat återhämtning, läxläsning med barn och lite gott och blandat, egentligen fanns andra planer men de gick om intet, men så blir det ibland.

Hoppas ni alla andra har en skön måndag?


Annika, om jag inte har fel så har vi likadana körsbärsträd här hemma...



Så vackert och så härligt en vårkväll så här alldeles innan Valborgsmässoafton och 1:a maj då LSS (Lunds Studentsångare) sjunger vackert inne vid Lundagård. I år är jag ledig på kvällen och ska nog passa på att åka in och lyssna på manskör i sitt esse.






Ljuvliga blommor i en ljuvlig årstid. Jag tar ett djupt andetag och stänger ögonen och bara njuter av här och nu med dotterns hand i min, och med glitter i hennes ögon när hon lyckas med sin bild!



Alla bilder tagna i dag den 28/4 av Linnéa (min dotter) eller mig.

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder rakt igenom! Här hemma slits jag mellan bigarråträdet och plommonträdet, båda blommar så vackert att det nästan gör ont! Har hur många bilder som helst och måste hejda mig nu ... det dyker säkert upp en mängd på bloggen i veckan:)

    Ha en fin Valborg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Å vilka fina bilder du och Linnea tagit! Så vackert. Denna ljuvliga vår…så välkommen den är och så gott det gör.

    Valborg tycker jag mycket om och saknar….hoppas också få höra en manskör via radion eller play på TV! Extra härligt att vara där live och speciellt vid någon av de stora universiteten. Härligt!

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Absolut!!
    Det där är kwanzan. OCH de är nog nästan den vackraste sort jag vet. TROR jag. men de tidiga är så ljuvliga de också.
    Kan inte välja. TUR att man slipper välja, haha!!
    OCH du, det roliga är att de blommar samtidigt som de blommar här hos mig i Washington. Otroligt ovanligt, tror jag.
    De tidigare sorterna har redan blommat över, men kwanzan är sist.
    NU är det som vackrast här, och kanske hos dig också?
    Valborg, den är mysig. Men den firas ju inte alls här. Inte 1 maj heller.
    Vore jag hemma skulle jag med glädje gå till en eld, höra en manskör sjunga samt njuta av fyrverkerier. Härligt med alla era vårhelger!!
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin