fredag 2 maj 2014

It's friday

Fredag, friday, viernes, vendredi, det är något visst med denna dag, alltid. Vaknade tidigt med panik i halsen, som om jag hade försovit mig och det tog några minuter att inse att trots att klockan var halv sex så behövde jag inte gå upp i ottan och hoppa ur pyjamansen. Utan jag kunde lugnt lägga mig ner igen och sova vidare en stund innan det var dags att gå upp och fixa frukost till hungriga barn och sen dra ut i den härliga bokskogen, tyvärr var det bara ett av barnen som ville följa ut på en runda men det var synnerligen trevligt att få en stund ensam med ett barn. Få lyssna på tankar och funderingar i lugn och ro.


På vägen hem från bokskogen sightseeing, och den som säger att Skåne är platt den har aldrig varit här och sett. Att köra på små för mig okända vägar är alltid ett äventyr för man vet aldrig vad kan få se eller var man kan hamna. Härligt.

Hur kopplar du av?
Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Å, vill också köra sådär, på en väg i vackra Skåne!

    Du känner mig….en av mina favoritaktiviteter att ta en roadtrip. Gärna okända vägar!

    Just nu kopplar jag av med att fota, blogga, se på film, träna, vara tillsammans….få tankarna att vandra bort från arbetet som slukat för mycket av min energi och tid. Dax att lägga om strategi!

    KRAM Nettan, ha en fin vecka.

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Nettan!

    Det är något visst med fredagar. Frihetskänsla och förväntan. Och nu är vi snart där igen. Det känns som veckorna bara rusar på just nu. Jag hinner inte riktigt med. Skulle vilja sakta ner tempot lite.

    Mysigt att gå i skogen på tu man hand med ett av barnen. Guldstund som betyder så mycket.♥

    Jag hoppas att allt är bra med er och att ni njuter av sköna vackra maj? Vilken vår vi har haft. Helt ljuvligt!

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin