torsdag 8 maj 2014

Torsdagssummering

Och vips försvann ytterligare en vecka, en vecka där större delen av familjen varit krassliga, dottern och maken inledde och eftersom jag var ledig fick jag börja veckan med att ta hand om dem, och i dag insåg jag att Wille som kämpat hela veckan med att gå i skolan trots att han inte mått bra behöver en dag hemma för att få ner feber och få förkylningen i schack, så det blir till att vara hemma från jobbet med honom. Trista vårförkylningar som inte vill släppa greppet riktigt om oss. Men bara det blir lite varmare så blir det nog bra det också.

 (Bild från tumblr.com)

I måndags var  jag i  väg med duktiga kollegor som sprang vårruset, jag nöjde med att gå snabbt och klarade det på under timmen i varje fall, men jag känner att det behövs mer träning i benen innan jag kan börja träna löpning igen.


Det var en mysig men kall kväll och  konstigt nog har jag frusit sedan dess. Men det går väl över det med precis som allt annat.

Något mer som får mig att frysa lite inombords är däremot det sociala mediet facebook, har ett konto, lägger upp bilder av och till i bland en statusrad men jag har blivit mätt på det, funderade tom härom dagen på att radera det, men insåg att det ligger alldeles för mycket dokumentation i det för att jag ska ta itu med det så det får vara där, inaktivt. Varför jag efter så många år blivit trött på det då?, Jo, för ibland får man veta saker man inte vill eller behöver veta, till exempel att någon insjuknat i en allvarlig sjukdom, eller att en barndomskompis som man varit vän med i alla år utsätts för sådana angrepp att det blir oförsvarbart. Vi är alla människor bakom våra tangentbord, vi har alla våra up's and down's, vi har alla våra förluster, glädjeämnen och firar dagar med de bästa människorna i vårt liv och bland med de värsta, det är sådant livet är och alltid kommer att vara men jag är nog helt enkelt facebooktrött. Så jag tar en lång paus därifrån. Instagram är en annan sak, jag som gillar att fota, och i princip fotograferar dagligen har nog svårt att hålla mig därifrån, så en och annan bild lär dyka upp där.

Annars är maj precis som maj brukar vara, frustrerande, full med roliga och mindre roliga måsten, och ja allt annat är precis som maj brukar vara. Jag har sagt det förr, jag tycker inte om maj, och än mindre i år när det är så här kallt och rått.

På återskrivande


2 kommentarer:

  1. Fina du, så tråkigt att höra att ni brottas med vårförkylningar hela familjen! Inget roligt alls, vi är ungefär i samma läge. Det ger sig liksom inte riktigt. Jag tror det är den massiva pollenmängden i år som förvärrar tillståndet, även om man inte är allergisk. Jag har inget alls vetenskapligt belägg för detta, men om man betänker den mängd pollen som finns överallt runt om oss, ligger i drivor på utemöblerna osv så inbillar jag mig att det visst kan ha betydelse. Varken jag eller dottern brukar ha bekymmer med ögonen vid vanliga förkylningar t ex.
    Hoppas ni kryar på er snabbt nu och slipper några mer återfall!

    Trist att höra om Facebook också, jag använder mitt konto väldigt lite och länkar egentligen mest till min blogg. Har varit lyckligt förskonad från det mesta elände, men det är trist att höra när sånt händer. Jag skrev nyss om bloggkommentarer i veckan. Har sluppit tråkiga sådana, men jag förstår att det händer ganska ofta. Förstår inte hur människor tänker helt enkelt! Det är samma med vad man lägger ut på nätet, sitter och pratar i mobilen på bussen osv somliga människor verkar inte bry sig allt om sin personliga integritet. Men vem är jag att döma? Det är kanske bara det att jag/vi andra inte vill höra allt. Så jag håller med dig om att det ibland går alldeles för långt i de sociala medierna.

    Jag blir så ledsen över att du inte tycker om maj, denna vackra månad! Men jag försöker förstå, jag har läst dina inlägg tidigare och bara om man själv upplevt något sådant kan man riktigt sätta sig in i din situation. Vi har alla våra sorger och bedrövelser i bagaget och det drabbar oss på olika sätt, vid olika stunder i livet. Vi kan bara göra vårt bästa för att leva här och nu, men vissa saker bär man med sig alltid ändå.

    Klart vi snart måste ta en ny fika! Det vill jag väldigt gärna. Sen är det där eländiga tiden som ska räcka till, men det vi vill det försöker vi få plats till:)
    Nu är det bråda dagar inför dotterns studentbal, det har jagats skor så att vi ska kunna lägga upp klänningen (tur att vi har en fingerfärdig svärmor/farmor som ställer upp med sin symaskin!) och så är dottern så nervös för sminkning och hår etc. Dessutom är det hon som har varit med och arrangerat tillställningen, så att det kunde bli verklighet även på hennes skola - med bal på Grand Hotell i Lund. Förstår att hon är alldeles sprallig! Sen kommer studenten, med alla förberedelser och mottagning etc. och däremellan har de skolresa till Dublin! Så vi ligger i, men det är en dryg månad till sedan är allt sådant stök över. Kärt bestyr men mycket att tänka på!

    Ha en fin helg och krya nu på er ordentligt!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med envisa våråkommor. OCH ja, pollenhalten är skyhög även här. Vidrigt.
    Vårens absoluta baksida.
    tror som Suz att när det är mkt pollen så blir alla påverkade, inte bara dem med känd hösnuva, utan alla.
    Jag bara tror det också...
    Tråkigt att ni har det så kallt. Ja, jag vet hur det känns då man tycker att man aldrig tinar upp, brr....
    Men, jag hoppas att värmen snart ska komma till er!
    Trött på fejjan?
    Ja, det kan man bli ibland.
    Men, det är nog klokt att låta kontot ligga kvar.
    Instagram är kul, det tycker jag också!
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin