söndag 10 februari 2013

Tidernas snöstorm i nordöstra USA

Och gissa om jag är avundsjuk på all den snön! Mannens släktingar i Maine tyckte att jag skulle komma över och åka skidor och om jag bara kunde hade jag åkt dit och myst i den snöstormen! Våra snöstormar här hemma är futtiga i jämförelse med de bilder jag sett från Over there.

Foto: Gayle White, Brant Rock in Marshfiel

Greg Derr/The Patriot Ledger


Amelia Kunhardt/The Patriot Ledger





Släktingarna i Maine lade upp denna på facebook så jag bara måste dela med mig av hur det ser ut därborta! Och om jag är avis på all snö, jodå!

Det gäller dock att veta hur man ska klara av en snöstorm av de mått de har därborta och enligt de rapporter vi fått via facebook verkar de ha haft det bra trots omständigheterna med all den snö som vräkt ner. Jag tycker vi borde få lite till här hemma inför det sportlov som väntar i slutet på den kommande veckan! Barnen vill ha lite mer snö så att de kan åka pulka och skidor. Och jag håller med dem, lite mer snö till alla Skånes sportlovsbarn under vecka 8, det finns fem dagar till då det kan få "spösnöa"!

Men i väntan på det tar jag itu med nästa inlämningsuppgift och jag fortsätter min kamp för att lära mig APA-style ordentligt så att det fastnar och sitter fast för en gångs skull, sa jag att det är enkelt? Glöm det för du kan skriva referenser på förbaskat många olika sätt och alla är lika eländes bökiga! Lovar! Vi lägger  mer energi på det än på själva texten känns det som...

Återkommer.... Ha en skön söndag!

5 kommentarer:

  1. Ja, men idag regnar mkt bort, kan jag säga.
    Inte i Maine, ska vi hoppas, men i NYC vet jag att det ska bli 8 grader och regn idag.
    SANT, allt är större här, tom vädret.
    Vi hade tidernas snöstorm 2010. Sådana mängder snö som föll då har jag aldrig sett förr. Det var det som det häldes ner snön från himlen.
    Helt otroligt.
    Ngra sådana snöfall har jag aldrig sett i Sverige.
    OCH lägg därtill thundersnow som alltid uppträder i snöstormar här. Åska alltså.
    Det är mkt sällsamt och underligt det fenomenet.
    ja, vi älskar vintern, du och jag, och jag fick inte ens en släng av Nemo.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du också ville ha en släng av Nemo, så även jag, men men så blir det ju inte, men någon gång ska jag uppleva en sådan snöstorm!
    Här ska det snöa ordentligt i veckan med svenska mått mätt, ser fram emot det!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Snö?? Hmmm vet inte om jag vill ha mer nu, det blir svårt att cykla ju... Precis som om jag kunde bestämma att "ok snö, men inte på cykelbanorna".
    Inlämningsuppgifter med referenser - jag håller med dig fullständigt - referenslistan känns nästan som det viktigaste i hela uppgiften. Har det kommit en annan "standard" nu?
    Jag håller tummarna för dig med din utbildning - är det någon som fixar det, även om det känns tufft, så är det DU!
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  4. Ah, Maine! Det är så vackert där och jag vill SÅ gärna komma dit. Hoppas det kanske blir i sommar. Kan du inte komma ;)

    Nettan....APA-style? Det låter svårt! Vad duktig du är!!

    STOR kram

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Snö, både vackert och fascinerande!
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin