lördag 9 februari 2013

Att dela med sig av vardagen...

Så har ännu en studievecka förflutit och jag börjar se ett slut på barnhälsovårdskursen, det har varit intressant att lära sig mer om det friska barnet och vad som är viktigt att vara observant på när barn blir sjuka. I går var det en bra fredag, det började med att vi nästan slutförde en av de sista inlämningsuppgifterna i den här kursen, bara lite småputs kvar på text och referenser APA-style. Kommer nog aldrig bli vän med referenshantering och fotnoter, för det är ett gissel utan dess like.

Väl hemma hade jag möte med snickaren som påminde otroligt om min pappa i sin stil, han tittade på eländigt mögligt vaskskåp och dömde ut både det och hurtsen bredvid så till veckan kommer nytt vaskskåp och lådhurts hem till oss.

Efter lite inköp och hämtning av barn och middag slog vi oss till ro här hemma och hamnade framför en gammal klassiker från min barndom, Den oändliga historien, om fantasi, om lyckodraken Falcor och om Atrejus kamp för att rädda fantasins land och Bastians kamp för att komma undan mobbarna!




I dag blir det lite svartvita nyanser här i bloggen, jag och kamerappen var inte sams och bilderna blev bättre i svartvitt än i färg, då allt såg glåmigt ut. Däremot blev bilderna med systemkameran bättre så jag kan ju bjuda på några av dem också!

Vår Wille har alltid varit förtjust i skaldjur så när det stod räkor på bordet blev det jubel från sonen.







Vi är inte speciellt förtjusta i vitt vin här hemma, men i bland är det faktiskt riktigt gott och i går hade jag hittat en fransk chardonnay som passade bra till våra räkor. Ser fram emot att testa den igen till sommaren.

Ute i dag snöar det lätt, härligt för det blir så ljust och krispigt men som vanligt lär det ju inte få ligga någon längre period, är lite avis på våra släktingar i Maine som har härlig snöstorm just nu. Men jag får vara glad för det lilla vi får här i Skåne. Nedan bild på de vackra tulpanerna som mannen gav mig lagom till förra helgen! 



Och i dagens Melodikryss, Antonio Vivaldi och de fyra årstiderna, Vinterns Largo, ett av i mitt tycke de vackraste klassiska stycken som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin