onsdag 25 maj 2011

Och där tog det stopp...

... allt är inte en dans på rosor just nu. Fick två val igår och fick snällt rätta in mig efter ett av dem. Det ena valet var att fortsätta tills jag dundrar in i väggen, det andra var att vika av nu och följa väggen en tid för att sen må bättre. Ordinationen löd: sömn, mat på tider, motion och vara en bra mamma. Så här är jag nu, med livet i ett vakuum, men jag finns, jag har tagit itu med det som fått mig att må dåligt under en längre tid. I dag blir det en tur till bokskogen och promenad, kanske några fina bilder men absolut ingen stress. Stress och skynda är två förbjudna ord just nu. Det blir en vecka utan måsten.

I går var första gången på länge jag lagade mat och trivdes med det, inte kände någon panik eller stress över att det var bråttom, i dag har jag tagit sovmorgon, njutit av en kopp te tillsammans med nyttiga mackor ute på terrassen och lyssnat på vinden. Jag förtjänar att ta hand om mig själv, har slarvat allt för mycket den senaste tiden och det resulterar i ett bakslag, att kroppen helt enkelt säger stopp.

1 kommentar:

  1. Åh vännen! Vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg! Ledsen för att jag själv vet hur det känns då jag small in i väggen med dunder och brak för några år sedan. Jag hade under lång tid misshandlat min egen kropp med stress och alla måsten och inte lyssnat på alla varningssignaler som min kropp hela tiden gav mig. Till slut gjorde kroppen det enda den kunde göra den skrek rakt ut och gick i strejk för att få mig att lyssna. Och att lyssna på min egen kropp var det svåraste och mest smärtsamma jag någonsin har gjort men också det viktigaste. Idag lever jag mitt liv i ett långsammare tempo och här och nu. Stress är bannlyst.

    Så snälla vännen, lyssna på din kropp. Den känner dig bättre än någon annan. Lyssna och gör vad den kräver. Sov de tmmar du måste ha, ät ordentligt, omge dig av dina nära och kära och lär dig att säga nej för att kunna säga ja till dig själv och livet. Du är värd et bästa här i livet men då måste du också ta hand om dig själv och låta dig vara good enough. För du är fantastisk precis som du är.

    Stor Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin