torsdag 26 maj 2011

...

"Förr skickades telegram med SOS när man var i nöd, ofta har det översatts med Save Our Souls, idag 2011 skickar vi SMS med våra mobiltelefoner, vilket kan översättas med Save My Soul"

Mitt  i nattens mörker ligger jag vaken, kan inte sova, tankarna far runt i huvudet och maler på, försöker att blunda, vänder på mig, lyssnar på makens lugna andetag. Vrider på huvudet, klockans röda siffror visa 02:45. Mina tankar susar vidare på öppna vägar, vad har jag glömt? Är allt klart för morgondagen, dotterns hår flätade jag i går kväll, deras väskor är packade, dagens logistik planerad, snart är klockan 03:00 måste sova ska ju upp 05:00. Sakta känner jag hur dåsigheten kommer krypande och kanske även sömnen med den.  Någonstans i allt detta somnar jag... så kan mina nätter se ut i bland, inte alltid men tillräckligt ofta för att det ska störa mig och stressa mig. Fick rådet av en fin vän att skriva ner vad jag känner och tänker nu när jag är hemma, just för att få perspektiv på saker och ting, vet inte om någon läser eller bryr sig men oavsett så finns orden där, och tankarna. Just nu är jag sårbar, svag och lite trött. Ett telefonsamtal som sög musten ur mig.

Dag tre i min återhämtningsvecka började med sovmorgon, långpromenad in till byn och jag passade på att hämta cykeln som tonåringen så lägligt parkerat därinne, detta eftersom det är skolkampen på barnens skola i kväll, med andra ord dags för brännboll, tipsrunda och picknick. Jag ska orka vara med på det!

Och vad gäller SOS:

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin