fredag 27 maj 2011

Att vara duktig

Innebär inte alltid att vara på topp. Att prestera tills man rasar ihop och kroppen tar stryk. Att vara duktig kan också innebära att man vågar lyssna på sin kropp, stanna upp och verkligen lyssna. Jag har varit grymt dålig på det och betalar nu priset för det. Små saker kan få luften att gå ur mig och bli till enorma berg att bestiga. Att befinna sig på randen till det här är att gå balansgång på ett räcke där du å ena sidan har en ravin som stupar brant neråt och på andra sidan den trygga utstakade vägen som slingrar sig framåt.

Jag inser att det är naturligt att luften går ur en när man arbetar treskift, vrider och vänder på dygnet i alla möjliga kombinationer, har familj med man och tre barn, ett hus som kräver sitt och en underbar trädgård. Just nu gäller inte att vara duktig och jonglera allt, just nu gäller det att lyssna och finna den inre harmonin, att gå ner i varv och få bort den skadliga stressen. Det får helt enkelt ta den tid det tar, och jag måste vara snäll mot mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin