fredag 6 maj 2011

Från sommar till vinter och till sommar igen

Efter fina sommardagar kom bakslaget som ett brev med posten (e-mail eller vad man nu föredrar), isande kallt, lite regn, frost men det gick över och så kom äntligen solen tillbaka. Min pappa har varit här i fem härliga dagar, vi har skrattat mycket, fått taket (som gick sönder av den mycket isiga och kalla vintern) lagat. Röjt ur ett gammalt trädgårdsförråd som visade sig att en gång i tiden (när huset var nytt) varit ett lusthus. Damm och spindelväv har borstats bort och gamla getingbon och fågelbon har rensats ut. Min käre far har snickrat en bänk och snart kan jag börja göra i ordning  uterummet som vi ska ha därinne. Nedan finns fotografier tagna före och bilder på hur det ser ut sen när jag är klar kommer med tiden.





Planen är ett bord och två korgstolar, ljuslyktor, och sen bara njuta av livet i detta hörn av trädgården. Utanför ska jag plantera lite blommor i krukor.

Annars har dagarna som vi fått rå om pappa/morfar gått snabbt. Vi har hunnit med att besöka Malmö Opera igår och gå på stråkduell IV som gick av stapeln i går. Mycket vacker musik framförd av skånska ungdomar tillsammans med Malmö Operas stråksektion. Bland annat framfördes temat ur Schindler's list, Eine Kleine Nachtmusik mm. Att få gå på sådana konserter är roligt och jag kan varmt rekommendera det!




Nu stundar fredagseftermiddag tillsammans med barnen, inköp och mer pyssel med det blivande uterummet, i kväll blir det trevligt att få vara hemma en fredag kväll eftersom jag på den senaste tiden har jobbat antingen fredag kväll eller fredag natt, så jag ska verkligen ta tillvara på min lediga tid och njuta med familj och vänner!

Må väl   & Njut av livet denna helg i maj! 

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin