lördag 28 maj 2011

Examen

Så var två års studier avklarade för mannen, så underbart skönt. På måndag börjar nya han på nya jobbet, där han gjort sin praktik större delen av våren. I går firade vi att studietiden äntligen är över tillsammans med våra fina vänner, samt bästa svägerskan och hennes man. Mycket prat och många goda skratt förgyllde kvällen. Det blev en avslappnad kväll med barn som busade. Och min härliga svägerska hade med sig en rabarberpaj, så gissa om vi ska fika på den idag, mums!


I dag väntar lite avslutningar, lite lek, en långpromenad och bara vara tid, med andra ord inga måsten!
Dottern har redan pyst i väg till en av tjejkompisarna i klassen, och Wille väntar på kompis. Det är så härligt att se barnen med kompisarna från både den gamla förskolan och nu från förskoleklassen, de har verkligen hamnat i en bra klass och dessutom lyckats hålla kvar några av sina gamla kompisar.

Annars då? Idag är en bättre dag, jag känner mig lite piggare, lite mer harmonisk och lite lugnare. Däremot har jag upptäckt att det är lite eftersläpning med mina emotionella reserver, vilket gör att en del saker suger musten ur mig snabbare än vad det gjort tidigare. En del saker som sker runt omkring kan få mig att bli helt matt, och det är nog det tydligaste tecknet på att jag inte är i fas med mig själv just nu. Nog gnällt nu ska jag pyssla vidare!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin