söndag 29 maj 2011

Mors Dag

Och i dag fick jag välja vad vi skulle göra! Det blev en heldag på Sofiero, ett fantastiskt sommarslott byggt av kronprins Oscar och hans Sofia 1864, 1905 är det Gustav Adolf och hans hustru Margareta av Connaught som får slottet i bröllopspresent. Margareta har kunskap om trädgård och framförallt om Rhododendron, så hon och Gustaf Adolf anlägger en fantastisk trädgård. I dag har vi promenerat och slappnat av i denna fantastiska miljö. Sett på utställning inne i slottet, lyssnat på en kunnig guide som berättar om dåtidens kungar och drottningar som bebott Sofiero. Sett bilder av busiga barn som lärt sig simma i Öresund. Gått genom rhododendronfylld ravin, lyssnat på porlande vatten. Det har verkligen varit en dag för läkning!




 



2 kommentarer:

  1. Hej Nettan!

    Vilken härlig Mors Dag du fick och vad roligt att få bestämma vad ni skulle hitta på under DIN dag. :)

    Underbara bilde och jag ler igenkännande när jag ser dem eftersom jag ju såg detsamma för en kort tid sedan. Visst är det en underbar oas mitt i storstaden som man kan gå runt och njuta i timme efter timme? :)

    Jag är glad att du fick en sådan fin dag tillsammans med dina kära!

    Sköt om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Dels fick jag inspiration från din blogg, med alla vackra bilder. Sen är det så att jag bott i Skåne i tio år utan att besöka Sofiero innan, så det var verkligen dags!

    Tack för omtanken söta du!

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin