fredag 3 juni 2011

Att leva

Innebär många blandade känslor, kärlek, lycka, glädje men också sorg, besvikelse, irritation, frustration och ilska. Om någon tror att jag njuter av att vara hemma och sjukskriven, så kan den personen ta och sätta i från sig sin kopp te eller kaffe och läsa detta!

Jag njuter av det som är vackert i livet, av mina barn, av min familj och av mina vänner, jag njuter av att leva och att må bra! Jag mår bra av rutiner och ordning och reda. Jag älskar mitt liv, inklusive mitt arbete.

Jag njuter inte av att ha en puls på 140, ett skenande blodtryck, en ständig klump i magen, dåligt samvete mot mig själv, min kropp, familj, vänner och jobb, av att vrida och vända på dygnet som jag gjort ett bra tag. Min kropp fixar det inte oavsett hur mycket jag önskar att den gjorde det. Allt går till en viss punkt.
Därför tog det stopp och därför har jag stannat nu. Med bra mediciner börjar saker och ting äntligen rätta till sig, pulsen rusar inte lika mycket, paniken över att inte må bra har äntligen börjat lägga sig och jag inser att oavsett så behövdes denna vändning nu för att få in mig på rätt spår igen, dvs att ta hand om min kropp och inte ignorera de signaler den sänder.

Just här och nu är jag sjukskriven och ska vila, återhämta mig, låta kroppen läka både av sig själv och med hjälp av läkemedel. Som tur är är jag inte deprimerad, utan bara stressad, men det är nog det. Så med andra ord tar jag vara på mina dagar och fyller dem med innehåll som är viktigt för mig!

Kram & Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin