onsdag 26 maj 2010

Att må väl...

... är en skön känsla, nu när maj månad går in på slutversen känner jag att mina mörka funderingar blir allt sällsyntare eftersom den gräsliga årsdagen är passerad. I stället kan jag njuta av ljusa vårkvällar, av syréndoft och blommande magnolia. Lyssna på barnens skratt och lek under de ljusa kvällstimmarna.

Men att må väl är även viktigt för själen, att skapa rum som blir en fristad, där pyssel, leksaker och annat som hör barnen till är undanplockat, ett rum som andas harmoni har jag lyckats skapa i vårt gamla vardagsrum. Ljus, möbler och harmoni för själen, ger en härlig fristad när man behöver få varva ner, och bara vara!

Annat må väl är också att göra något för sig själv. I dag lät jag min fina vän Helen som är en oerhört duktig frisör få sätta händerna och saxen i mitt hår, kan skriva att många lockar föll för hennes sax idag, ny färg och slingor livade upp den svenska standardfärgen (cendré) och jag känner mig piggare nu! Så det är otroligt vad en bra frisör, och färg kan göra för självkänslan och välbefinnandet.





Annat som gör att man mår bra är när vardagspusslet flyter och det har det gjort denna vecka, skönt. Pärmen finns tillgänglig för alla i familjen och planeringen flyter på bra! När man har en familj som har mycket aktiviteter gäller det att ha ordning och reda, men framförallt koll på vad, när och hur!

I kväll har hela familjen varit på teater, den dramagrupp som William varit med i under sista året på försklan hade premiär i dag och spelade upp för föräldrar, släkt och vänner och det var otroligt duktiga! Härligt!


1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin