tisdag 11 maj 2010

Tisdagstema: Gammal

Veckans tisdagstema: Gammal skulle jag kunna visa massor med bilder från vårt hus som faktiskt är gammalt, 101 år i år. Men jag tror jag väljer att visa en bild på det gamla silverfatet som jag putsade i helgen, det fatet är nästan lika gammalt som huset!



Sedan har jag den fina gamla spinnrocken som kommer från min farfars föräldrahem, dess ålder = obestämd (pappa du kanske vet det?) Sedan mina fina blå tallrikar som jag som barn åt glass ur hemma hos min mormor, de har också några år på nacken nu!


Vad visar ni andra?

4 kommentarer:

  1. Gamalt och vackert!
    Den brickan har säkert mycket att berätta...
    Ha en bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Härligt Nettan.. fint vi bevarar de gamla prylarna från vår uppväxt.. de bär på så många historier:) Gilar självklart dina bilder:)

    SvaraRadera
  3. Men så vackert :) och så fint ..det måste vara härligt att ha sådana saker kvar :)

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra gamla saker du har i ditt hem.
    Sådana där tallrikar hade min mormor också :)

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin