onsdag 19 maj 2010

Here comes the sun

Äntligen lite solsken, trots febrig kille här hemma pysslar jag ute medan han sover lugnt i soffan fullmatad med febernesättande och ett saftglas brevid. Han har en rälig (otäck för er ickeskåningar) hosta som gör det jobbigt för honom att andas. Men med lite astmamediciner blir det i varje fall uthärdligt.

Här hemma blommar gräsmattan, tror aldrig jag sett den så full i maskrosor men nu när maken klipper gräset så försvinner mina små ogrässolar. Vi har mycket mossa i gräsmattan på framsidan och funderar på hur mycket tid och energi vi ska lägga ner på det eländet, kan säga att Mossa GTI lockar och jag får väl se om det går att övertala mannen till att bekämpa eländet med det! Kanske hinner vi med att med att kantbeskära lite i em/kväll och få fason på vår trädgårdsgång om möjligt. Kanske kan det blir en tur till plantagen på fredag för lite blommor och jord.



~~~~~ ♥ ~~~~~ ♥ ~~~~~ ♥ ~~~~~


Idag tar jag denna minnesdagen som den kommer, tänder ett ljus när mörkret faller och försöker att minnas din röst kära mamma. 29 år har gått fort, minnesbilderna tryter men i bland finns de där alldeles kristallklara. Någonstans därinne tror jag att du har koll på mig och de mina, att du såg till att vi fick sommarens underbara erbjudande till min plats på jorden där min själ finner återhämtning till ljud av hav som möter klippor! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin