söndag 16 maj 2010

Regn, grått & blåst

Tänk att vädret är fint uppåt landet men här i vår del av Skåne har regnovädren avlöst varandra under hela helgen, isvindar har det blåst och det har varit mer höstlikt än vårlikt. Trädens knoppar slår långsamt ut, men plommonträden har börjat att blomma i varje fall. Barnen tycker inte att det är kul att vara ute och dottern längtar efter att få vara ute och cykla.

Till viss del gör det mig inget att vädret är så kasst för jag håller ju på att organisera och strukturera här hemma, speciellt eftersom tiden är knapp när man arbetar heltid och vill få allt att flyta smidigt. Konstigt nog opponerar sig inte familjen mot mina städscheman och organisationsscheman med givna uppgifter till varje familjemedlem.

Här har vi haft en pysseldag inomhus, jag har varit flitig och tagit itu med att rengöra ugn och fläktfilter, äckligt men skönt när det är klart. Givetvis har tvättmaskinen snurrat rundor som vanligt och strykhögen delvis besegrats samtidigt som ugnen gått varm med både bullar och matbröd. Nu väntar lite småpyssel innan jag tar kväll och kryper ihop i soffan med en bra film!




Bilder: Martha Stewart


Längtar tills det är så här fint och organiserat i mitt linneskåp och i min garderob! Ser verkligen fram emot det.

Hoppas att ni får en härlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin