söndag 2 maj 2010

Så var det dags igen



Inget bloggande på drygt en vecka igen, men här händer det saker i varje fall.
det har varit en bra vecka, både på jobbfronten och hemmaplanet. Barnen har njutit av fint väder blandat med regnskurar. Mannen och jag har tagit itu med den bristfälliga motionen under vintern och kör nu nyttig kostplanering för hela familjen samt mer motion till alla!

Under veckan har vi hunnit med massor:


  • I onsdags blev det pyssel hemma efter Tv-haveriet i måndags då TV-antennen i vardagsrummet slutade fungera. Vilket i sin tur ledde till ommöblering i huset.
  • Torsdagen bjöd på promenad runt hjärup tillsammans med helen och maken. Vi satte oss även ner och strukturerade upp vardagen lite, mycket handlade om kost och motion. Vi hann också med Solistkonsert på Lunds stadsbibliotek, mer om det nästa vecka!
  • I fredags var det dags för Tipsrunda på barnens förskola valborgseld här i Djurslöv i sällskap med fina vänner, barnen var lyriska över elden trots att det blåste kalla vindar.
  • I går lördag var det först orientering i Hästveda, fem km i skog och mark tillsammans med tvillingarna bus som precis som vi vuxna njöt av att vara ute i skogen. Väl hemma sattes lampor på cyklarna och vi cyklade in till familjen E som vi tidigare bodde grannar med för en kväll med fantastisk god mat.
  • Vi har haft en härlig söndag med fint väder, trädgårdsarbete och körsång för min del.

Jag har även hittat ett vår och sommarprojekt som jag ska ta i tu med och det är ett gammalt trädgårdsförråd som skulle bli ett underbart uterum med lite ny färg på väggar och tak, har konfererat lite med min käre far och det verkar inte vara en omöjlighet att få till. Så nu vet jag att det kommer bli lite målning, spännande och kul, men vi ska börja med att röja ur och städa där, men jag har en vision och det ska bli spännande att se om jag kan få mannen med mig i det projektet. För jag tror inte att Ernst skulle vara intresserad av att fixa till det om han nu ska ha nått sånt där fixarprogram i sommar, för i så fall vore han varmt välkommen till Skåne!

Den här veckan består av massor med jobb, både på jobb och hemma. Så det är bara att ta nya tag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin