lördag 8 maj 2010

Oväntad ledig tid

Finns det något så viktigt att ta tillvara på som oväntad ledig tid? Blev oväntat ledig idag och har prioriterat shopping med liten tjej, diadem och spännen samt nya glittriga plastskor (tror ni vet vilka jag menar) blev det för hennes del.
För min del blev det en tröja och en klänning då jag använde mina rabattcheckar på KappAhl




Bilder från KappAhls vårkollektion




Här hemma fortsätter dagen med bakning tillsammans med barnen, middagsplanering inför pingstafton då fina vänner kommer på besök, får se vad vi ska bjuda dem på då? Samt matlagning till i kväll!

Vi har också gjort den häpnadsväckande upptäckten, att vår Wille kan läsa, jag upptäckte det redan i går kväll men i dag har det verkligen lossnat för honom, och hemligt har han hållt detta, att han kan läsa! Så nu övar han flitigt och stavar sig igenom ord efter ord! Kul tycker jag och hoppas på att någon av mina barn ska göra mig sällskap i intresset för litteratur! Finns det något härligare en grå och råkall dag som denna än att dricka en kopp te, kura i soffan och läsa en bra bok?

I går genomförde jag ett kemiskt husmorsexperiment, trodde aldrig att det skulle fungera men fel hade jag, och jag lovar hittar jag mer svartnat silver så vet jag bot mot det! Jag har efter min mormor ärvt en vacker silversked samt fina gamla fat. Igår funderade på varför jag inte har tagit reda på ett sätt att få dem putsade, enkelt utan en massa starka putsmedel. Så med googles hjälp löste jag mitt problem och tänkte att fungerar det inte får jag väl åka till affären och köpa silverputs, men vatten, bakpulver en bit aluminiumfolie och salt löste det mesta kan jag säga och det borde jag ju förstått med den kemin jag läst tidigare i mitt liv!
Resultatet blev ett vacker fat och en superfin serveringssked.





Kram & trevlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle med behöva köpa kläder och bli lite fin.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Roligt med några nya vårplagg!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin