lördag 5 september 2009

Vad gör man en regning och blåsig lördag?


Goda tomater från
min kollega Lotta


Ute öser regnet ner och mörkret sänker sig. Dagen har varit glädjerik. Lagom att göra på jobb, och energi kvar när jag kommer hem. Så vad gör man då en regnig lördag? Jo först jobbar man, och sedan när man kommer hem så jobbar man lite till, men det har varit roligt jobb för jag har baka med Linnéa. Har dock inte städat som jag planerade i morse men det kan jag ta en annan dag. Det var länge sen jag mådde så bra efter jobb som jag gjort idag så jag har passat på att baka både matbröd (frukostbullar) kladdkaka som vi ska mumsa på ikväll efter maten.



Pågående arbete


Resultatet

Imorgon väntar en rolig söndag, först ska jag sjunga i Uppåkra tillsammans med kören och efter det är det jobbet som gäller, en söndagskväll. På måndag är jag sedan ledig och det ska bli oerhört skönt och efter det väntar kortvecka med bara tre arbetsdagar. Skönt när jag har jobbat fyra helger på raken. Så på måndag ska jag försöka att hinna med en hel del ärenden som jag har skjutit på framtiden, bla regnkläder till barnen och gummistövlar. Med önskan om en skön lördagskväll, för nu ska små barn sova och jag ska vila mina öron!

Kram

1 kommentar:

  1. Här har solen faktiskt skinit men temperaturen är minst sagt höstlig!
    Ha en bra vecka.
    Kram!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin