lördag 12 september 2009

Omställningar


Ibland tar livets vägar sig en sväng som man inte är förberedd på, life changes, och just där och då känns det som om den stabila grunden man står på rycks undan. Det är oftast bara tillfälligt som det blir jobbigt, precis som alla omställningar och då gäller det att ta itu med situationen och sedan göra det bästa av det som är svårt och skrämmande.
Att möta det som är främmande och nytt med öppna ögon och tillit på att det faktiskt går att reda ut. Att det kan bli bättre, men framförallt inse att livet fortsätter fast på ett annat sätt och med andra förutsättningar. Detta inlägg kanske kan verka kryptiskt och mångfacetterat men jag är helt nekelt inte redo att berätta mer ännu, jag måste få landa och ta till mig allt det nya och påbörja de omställningar som livet faktiskt kräver av mig här och nu! Jag väljer att inte sluta blogga men det kommer att bli med eftertanke i fortsättningen och när jag har ork, tid och lust, eftersom jag är otroligt trött. Och jag kan redan nu förtydliga att vi ska inte ha fler barn!

Med önskan om en skön lördag! Vi har haft en fantastisk morgon med promenad i markerna där vi bor, i den tystnad som bara finns då dimman ligger tjock över nejden.



3 kommentarer:

  1. Trots det kryptiska i inlägget (eller kanske tack vare?) så känner jag igen mig i reflektionerna. Hoppas du landar snart!

    Och så underbara bilder som manar till eftertanke!
    Kram

    SvaraRadera
  2. För ett tag sedan längtade jag till din blogg..kom inte på bara vilket namn du hade då..Du har så många kloka tankar. Hoppas att du får tid med dina barn och att du får ro med det som orar dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker och personlig blogg jag hittade!! Tack för titten!!!!

    Kram från en bloggare till en annan :-)

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin