tisdag 1 september 2009

Lika väl som jag älskar...


... ljusa kvällar om våren så älskar jag hösten.

Ute är det varmt och skönt, sitter i skuggan på terassen och bloggar medan dottern pysslar. Alla årstider har sin charm och det gäller att utnyttja tiden väl. Dessa underbara varma sensommardagar bör tas tillvara för att orka med kylan och mörkret. Jag hör till de människor som älskar hösten, klara kyliga dagar, hög fin luft. Alla vackra färger, hur det doftar i skog och mark när man är ute och går. Det gäller att ta tillvara på dessa underbara höstdagar. Jag älskar också höstkvällar med stormar som viner om knuten, tända ljus i fönstren och krypa upp i soffan med en spännande bok, och en mugg varm choklad. Hösten är för mig en avslappnad tid utan en massa måsten, lite mer tid med familjen och inte en massa jäktande hit och dit.



Getty Images

Någon gång skulle jag vilja uppleva hösten på den amerikanska östkusten, bila runt på alla dessa småvägar, stanna och se de vackra färgerna som klättrar uppför bergssluttningarna. Hittills får jag nöja mig med att beskåda bilder från New England, Connecticut och Maine. Kanske får vi någon gång en möjlighet att besöka makens släkt på den amerikanska östkusten och si så fall får jag önska att vi åker någon gång i september älskling!




Bilder som jag googlat fram för så länge sedan att jag inte vet vem jag ska hänvisa dem till! Givetvis korrigerar jag detta vid behov!




1 kommentar:

  1. Ja, alla årstider har sin charm och sitt mys. Men hösten är mysig när den kommer och den innehåller inte så många måsten. Jag älskar värmeljus och tänder sådana överallt när det börjar mörkna...

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin