söndag 20 september 2009

Höstrensning här hemma

Efter att ha funderat fram och tillbaka så har jag träffat ett löfte med mig själv, jag tycker om att ha ordning hemma, inte så att jag är pedant, men lever man med en ekorre, två yrväder och en som släpper allt där han i princip står så har i varje fall jag dagar då stöket står mig upp i halsen, så från och med denna vecka finns det frizoner i huset där det inte får ansamlas högar med saker och annat trams. Livet blir så mycket enklare då. Jag har påbörjat rensning och vi har lyckats att rensa ur källaren, så näst på tur är förrådet.

Rensade i sovrummet härom dagen och det blev riktigt bra, det går fortfarande i vitt men jag börjar på att fundera på att bryta av det lite med tiden lite röda färger nu i höst.


Tjusiga ljuslyktor och min dagbok från Bookbinders Design pryder
fönsterbrädan.

Utanför sovrumsfönstret börjar valnötsträdet skifta i bruna och röda toner och det är så vackert. Dagarna börjar också bli allt kortare och det märks när jag jobbar dagturer för det är verkligen mörkt på mornarna när jag går upp, för det är mörkt ute.


Lyktan vid trappkrönet

Här ute på landet blir det mycket mörkare än inne i stan. Vilket var något som noterades av barnen när vi gick hem efter fredagens musikpub som var en lyckad tillställning i Särslövs gamla skola. Vi bor verkligen i en levande bygd,

Veckan som kommer är rätt tuff många dagar i rad, först två utbildningsdagar och sedan tre jobbpass, så det lär nog inte bli några speciella uppdateringar innan helgen!
Kram & trevlig vecka







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin