lördag 25 juli 2009

Vår lördag

Idag lördag har vi återinfört vårt städschema, eftersom huset är stort försöker vi få det mesta gjort under en dag. Ibland fungerar det, ibland inte. Under sommaren prioriterar vi också annorlunda, och försöker att göra roliga saker med barnen men ibland tränger sig vardagen på och det blir till att jag damråttor och spindelväv.

I huset vårt har vi oerhört mycket spindlar både modell mindre och modell "STOR" just de där stora spindlarna tycker jag inte om och jag försöker hålla mig undan för de verkligen söker mig. Under min städning i dag har jag gjort rent hus och det är så skönt när man är färdig, doften av nystädat är frisk och jag känner mig nöjd för jag vet att jag kan koppla av i soffan med en god bok.

Maken tog barnen med sig, de skulle handla något till i morgon, min älskling frågade diskret vad som fanns på önskelistan och jag hade inte så många direkt solklara önskningar men en liten lista för honom och barnen att välja utifrån knåpade jag ihop. Sedan tror jag nog att han har fantasti att hitta på något helt utanför listan också!


Ett nytt armbandur, har kastat mitt gamla i tvätten på jobbet
Färgpennor & block så jag kan börja teckna igen

Någon bra bok/film
Kiwilyktor från iitala i klarglas till vardagsrummet

Thomas Sabo armband så jag kan samla berlocker (tror dock mer på att det blir i julklapp om jag känner min man rätt )

Annars blir det en lugn eftermiddag och kväll här hemma, vi ska kolla lite TV, mysa med barnen och spela spel, och jag laddar batterierna för fullt för att orka med veckan som kommer. Men det blir bra att börja jobba igen för jag vet att jag har fler semesterdagar kvar att plocka ut.
Ha nu en underbar lördag!
Nettan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin