söndag 24 maj 2009

Söndag igen

Varför går alltid mina lediga helger så snabbt förbi??? Hinner ju knappt blinka innan det är dags för jobb igen. Sen medger jag att jag är trött och sliten, intensiva studier i tre år, jobbat på somrarna (utom den första) och sen rätt in i hetluften i januari utan någon paus emellan studier och jobb. Visst jag har valt det själv och har inte rätt att klaga men oavsett så ska det blir grymt skönt med semster om fem veckor är det dags för min första betalda semester på flera år! Så nu släpper jag det.


Igår var en härlig lördag med familjen, långfrukost tillsammans blev det förvisso inte då store sonen skulle till stråkforum (det tar vi igen idag), men sedan gick dagen i familjens tecken. På eftermiddagen åkte vi på stråkforums avslutning för cellister och för att lyssna på vad de sysslat med detta år. Nu är snart spelåret slut, bara några avslutningar på musikskolan och avslutande läger. Hur planerna ser ut i höst det vet vi inte ännu mer än att det blir mycket musik.
Bilder från gårdagen bjuder jag på.





Store sonens cellospel, mina tomatplantor som
snart ska ut i stora krukor




Vackra färger



Idag är det lugna planer, lite plock, bakning och förberedelser inför veckan som kommer.

Kram

Nettan

2 kommentarer:

  1. Hej Nettan! Råkade halka in på din sida av en slump, och läste ditt inlägg om förmågan att släppa tankarna på jobbet under ledigheten. Jag är journalist och skriver för Sydsvenskan och vi ska ta upp just detta ämne framöver. Jag söker nu några personer som har tid och lust att berätta om sin inställning till jobb respektive semester. Hör jättegärna av dig till mig! Vänligen Kerstin Weman Thornell kerstin.wemanthornell@blogspot.com 0702-790378

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin