tisdag 26 maj 2009

Att plantera ett frö...

En kruka, såjord, frö och vatten, solsken och omsorg är det som behövs för att få ett frö att slå rot, och börja gro, växa och formas till vad det nu var som man planterade... men man kan så frön på många sätt, driva upp många plantor och använda sig av många metoder. Det är bara en sak man inte kommer i från och det är tanken på att så ett frö.


Hos mig föddes den tanken att plantera ett frö mitt i vargtimmarna en sömnlös (eller sömnstörd natt med tvillingar sovandes tryggt i mitten) och den gällde tyvärr inte hemmet, eller familjen (som det oftast gör) utan en vän, en annan individ som berört mig och som jag har haft svårt att släppa. Idag så sådde jag det fröet, jag vattnade lätt och delade med mig av att ha påbörjat en odling som kan ge god avkastning med tiden, så nu gäller det att blanda lika delar av allt och låta det gro.

Har du sått något frö på sistone?


Nettan

3 kommentarer:

  1. Jättefint skrivet Nettan. Din vän kommer nog att bli mkt tacksam över din omtanke.

    Vi ses i Gantofta i sommar hoppas jag?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Klokt av dig..jag är en vådare..vill att alla i min omgivning ska må bra. Är nog duktig på att säga snälla saker..men kan lätt bränna ut mig själv..ibland har jag därför lite fasad..för att jag inte orkar, men jag är nog en person folk ringer till när de mår dåligt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Detta är Kerstin Weman Thornell som skriver - journalist för Sydsvenskan. Jag fick totalt hjärnsläpp när jag skrev in min mailadress i förra kommentaren. Den korrekta är kerstin.wemanthornell@bredband.net
    - inget annat. Och telnumret är 0702-790378.
    Hör gärna av dig!
    Allt gott
    Kerstin (något förvirrad...)

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin