fredag 8 maj 2009

Att njuta en smula

Så oerhört snabbt veckorna rullar på, jobb varvas med ledighet. Det gäller verkligen att hinna med att andas mellan varven och allt som ska fixas under maj månad. Jag är glad för de lediga dagar som jag får med barnen, ofta låter jag dem vara hemma från förskolan, att ta igen den tid som vi förlorar när jag jobbar känns oerhört viktigt. Nu denna vecka blev det några extra dagar eftersom liten dotter är sjuk i halsinfektion igen. Så vi har tagit tillvara på dagarna, bakat kringlor, letat tisslar och pysslat. Påbörjat dockans lapptäcke har vi också hunnit med så liten dotter är nöjd.

I kväll kommer vi få njuta en smula, fin konsert med duktiga ungdomar ska vi gå på, inne på operan i Malmö, örongodis vet vi att det blir även om vår Willeman inte kommer att vara riktigt tillfreds med livet där.
Idag har jag dessutom fått mysa med liten bebis, min fina vän E som jag inte sett sedan i somras kom med sina fina pojkar på besök, på några timmar hann vi snacka i kapp och vi fick äntligen träffa deras nytillskott i familjen som redan hunnit bli sju månader, och vilken go kille sedan då. Så härligt att träffas och riktiga vänner vet att det bara är att ta vid där vi slutade sist, jag har några sådan omkring mig och det är härligt.

Lite avkoppling har jag också hunnit med, det senaste numret av Lantliv följde med mig hem och det var härlig avkoppling för en stund.

Så jag njuter mer än en smula!
Trevlig helg!



Rapsblommor får mig på strålande humör
precis som den vackra busken utanför mitt fönster,
undra om det är en magnoliabuske???




Nettan

3 kommentarer:

  1. Åh blommar rapsen redan hos dig!!!!
    Ha en fin kväll.
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Det gäller att hinna njuta mellan varven..njuter av rapsen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Visst är det så - det är bara att ta vid där man slutade sist! Tiden rullar på för oss alla, men vi vet var vi har varandra!
    Kram!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin