tisdag 12 maj 2009

Att kunna släppa taget

Är något som är oerhört viktigt för mig, ett exempel är att kunna släppa taget på jobb och veta att jag kan göra det utan att något farligt händer. Att kunna gå hem och inte behöva tänka tankar på jobb och på de människor man möter på arbetsplatsen är svårt men jag började lära mig det redan under studietiden. Det har tagit lång tid innan jag på daglig basis slutade läsa om de barn jag mötte sommaren 2007. Nu läser jag ibland, för det har blivit viktigt för mig att fokusera på det som är friskt. Oerhört viktigt eftersom jag möter så mycket sorg just nu i mitt arbete.

Så om bloggen är ouppdaterad några veckor nu är det relaterat till att vi har det tufft på jobb och att jag hemma prioriterar andra saker än bloggandet och internet. Vi har så mycket positivt omkring oss och jag vill ta tillvara på det för att kunna göra mitt bästa på jobbet. Fritiden är rik på roliga saker, saker med och utan våra underbara barn, musik som förgyller våra kvällar, avslutningar på aktiviteter. Men jag återkommer när jag fått ordning på tillvaron igen!

Kram
Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin