lördag 28 maj 2016

Time flies

Så otroligt snabbt tiden går, dessa veckor fram till sommarlovet susar fram, avslutningar avlöser varandra och de varma sommarkvällarna börjar göra entré. I tisdags var barnen med scouterna i Lomma och samtidigt passade vi på att ta en runda i hamnen. Det blev en glass (och avsteg från min diet) men jag har kommit till den punkten att  jag har slutat att ha dåligt samvete för att jag någon enstaka gång gör ett avsteg och om glassen var god, absolut.

Vi är glada att vi har så nära till Lomma, visst det är ofta många som åker dit och badar under sommarmånaderna men på kvällarna när alla solbadare har gått hem för dagen är det perfekt att ta med sig middagen dit och bara varva ner och titta ut mot andra sidan sundet, se flygplan lyfta från Kastrup och njuta av solnedgången. Det är vardagslyx som vi kommer unna oss i sommar.



Fotboll, fotboll och fotboll, snart drar EM i gång i Frankrike, gissa om det finns barn här hemma som kommer sitta bänkade för att se varenda match?  I torsdags var det match igen för dottern och denna gång vann deras lag, både Wille och jag var med och hejade på di blåe som tjejerna själv kallar sig när de ropar uppmuntrande från kanten av planen. Viktigast är att de har kul tycker jag. De är barn och tids nog blir det allvar ändå.



Helg igen, sovmorgon idag och sedan brunch, en lördag kan frukosten mycket väl dröja långt in på förmiddagen med och det är ok.  Vi hann med att gå och lyssna på sonen som spelade marimba/djembe i Balders Hage på musikskolans dag och de blir allt duktigare. Sedan har resten av dagen ägnats åt pyssel och fix här hemma.  Det märks på barnen hur de räknar ner till lovet när de umgås med sina kamrater och hur de ser fram emot lata dagar.



Och åter igen en bild på den "goe" han är en av de trevligaste kissar jag mött någonsinn, snäll och mysig, vilken tur att vi fick honom för han har verkligen blivit en viktig familjemedlem här hemma och han är så oerhört tillgiven, har sina rutiner och älskar att sitt i/under kaprifolen och bara vara.




Så nu hoppas jag att ni alla får en trevlig helg och en skön vecka!


1 kommentar:

  1. Det är helt OK att du tar lite avvägar från dieten ibland, tycker jag.
    Så ska man kunna göra.
    Ägghalvorna ser så goda ut. Gullig katt likaså.
    Du kanske ser "mitt" plan landa och lyfta i augusti då jag är på väg mot Sthlm.
    Förstår att alla barn ser fram emot sommarlovet. DET är ju så speciellt.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin