lördag 3 oktober 2015

Lite gott och blandat


Den här gosiga killen fyller ett år på måndag och hos oss har han bott i tio månader, total lycka att han fick ett hem här hos oss, och om han trivs, det kan ni ge er på. Han mår väl, har fått sina vaccinationer, är tatuerad i sitt öra och sover vid mina fötter i princip varje natt. Älskar att vara ute i sitt koppel, ja han får inte springa lös eftersom vi är rädda om honom, vilket vi givetvis är med våra andra gamla damer med men de är vana att gå fritt då vi alltid bott på landet med dem innan.  Men Fenix är nöjd att vara ute på sitt sätt och det är skönt, hade vi märkt att han ville gå fritt så hade vi fått släppa honom men han tycker om att ligga på sin bit av gräset, hålla koll på humlor, fåglar och alla myror han kan se.





Veckans överraskning, i torsdags kom store sonen hem, mannen och sönerna åkte på Färjestad mot Mif, på Malmö arena och givetvis blev det bra resultat för laget i mitt hjärta, 3-2 till Färjestad. 
I går var det så dags för cellolektion på hemmaplan med Johan Teorin som undervisar på Malmö musikhögskola bland annat. I bland är det bra med lektioner utanför den egna musikhögskolan och kul för mig som får följa med (som chaufför) vid dessa sällsynta tillfällen och då få en chans att lyssna på sonen som är unikt. För att lyssna när han övar hemma är en sak då det oftast handlar om specifika delar/takter av ett verk som ska nötas in och när man får vara med på en lektion får man höra helheten. Igår var det Robert Schumans Fünf stücke im volkston som lektionen handlade om och då jag inte har möjlighet att vara närvarande när detta framförs som konsert den 14/10 i Örebro så tog jag chansen denna gång.  Men för er som befinner er i närheten av Örebro och musikhögskolan där kan detta rekommenderas då stycket är väldigt vackert och det är duktiga musiker på musikhögskolan som kommer att delta.




Favorit i repris, matlagningsinspirationen tröt i går kväll, rejält efter en vecka i sjukträsk, trilskande bilar, långa utbildningsdagar var det skönt med en fredagskväll hemma och bara lite goda ostar med tillbehör. Familjen har hittat en ny favorit i osten Kaltbach Creamy och den osten från Schweiz är magisk. Hela familjen njöt av att vara samlade, mannen och barnen kollade på idol medan den store sonen och jag fastnade framför filmen Chef, om en man som startar en foodtruck och tar sig hela vägen från Little Havanna i Miami till Kalifornien och lagar god mat på vägen dit.  Om du inte har sett den så är den klart sevärd.

Här i dag lördag skiner solen och det är en vacker oktoberdag att njuta av!

Kram




2 kommentarer:

  1. SÅ kul att din äldste som kom hem. Förstår att ni blev så glada över det.
    ROLIGT att du fick vara med under lektionen! Vilken grej. Det hade jag älskat. Tror också det är nyttigt att bli undervisad av ngn annan än de vanliga lärarna ibland.
    DIN som passar som cellist, haha. Det har jag sagt förr men jag säger det IGEN.
    Chef är en underbart mysig film. Gillar den också. Har sett den ett par gånger. Feelgood galore!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Han är så fin er lille Fenix.♥ Hoppas att han fick en riktigt fin födelsedag. Tänk som man fäster sig vid de där små liven. Älskade familjemedlemmar. Och vad roligt att äldste sonen kom hem en sväng och att du har fått njuta av både hans musik och filmmys tillsammans. Guldstunder. Jag som älskar ost i alla dess former (jag skulle nog välja just ost om jag bara fick leva på en endaste grej ;)) blir väldigt nyfiken på osten du rekommenderar Får definitivt kollas upp. :)

    Ta hand om dig kära Nettan och krama om familjen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin