fredag 9 oktober 2015

Det är något visst...



... med de skånska blå oktobermorgnarna. Ljuset just när solen går igenom, himlen som växlar mellan mörkt lilla, ljust blått och så den orange/röda himlen som inte alls gör sig rättvisa i en bild tagen med en Iphone oavsett hur bra kamera det är i den. Både igår och i dag har jag fascinerats av det vackra ljuset i gryningen och gjort tappra försök att fånga det. I morgon blir det den riktiga kameran och upp i tid bara för att lyckas få någon fin bild!

Veckan som gått har varit oerhört intensiv, lovdag för barnen i onsdags, aktiviteter både för barn och vuxna och till min stora besvikelse så har mina stämband fått sig en törn så just nu är det sångförbud. Pratröst finns men inte sångröst och det är så tråkigt. Jag hoppas dock den är ok tills vi ska börja öva inför advent för jag saknar kvällarna med kören på måndagarna.

Helgen som lurar runt hörnet innebär höstmarknad och middag hos svärföräldrarna, vi ska laga ett favoritrecept på kyckling och bara vara, njuta av en härlig helg. På söndag blir det säkert någon utflykt bara för att vi kan! 

Njut av hösten! <3 p="">

2 kommentarer:

  1. Åh, jag hoppas att rösten snart blir bra igen. Förstår att du saknar att sjunga, och kören.
    Håller tummarna för snar tillfriskning.

    Härligt morgonljus. Jag vet, iPhonen klarar inte allt, långt därifrån. Bäst är att fota med riktig kamera om man ska ha fina bilder. Tycker iPhonen räcker för instagram, men inte när bilderna blir större.

    ha nu en riktigt fin och härlig helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni fick en riktigt fin helg tillsammans och fick rå om varandra riktigt ordentligt? :) Och vila nu dina stämband ordentligt (lättare sagt än gjort, jag vet ;)) så hoppas vi att du snart är i sångform igen. Tänk, det är minsann inte så långt kvar till jul och jag måste erkänna att jag längtar lite. Mer kanske till alla förberedelser innan jul än själva julen i sig. ;)

    Ta hand om dig kära Nettan och njut av alla vackra morgnar.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin