lördag 17 oktober 2015

I mitten

I mitten av livet, i mitten av oktober, det är många gånger under ett liv som vi människor befinner oss mitt i något. Jag har befunnit mig mitt i rätt så länge nu och tycker att det är en rätt ok känsla. Att veta var man är på väg och vad jag har för mål i livet är rätt så skönt.

Att vara i fas med sig själv och veta att man är det kräver engagemang i sig själv, självkännedom kallas det och det är en bra kunskap att man vet var ens gränser går och när man kan gå utanför dem och testa nya gränser.

Lördagar hemma innebär brunch, goda samtal och planering av helgen. I bland är det skönt med en oplanerad helg, det är lyx och just en sådan lyxig lördag har i denna vecka!



Annat som vi ägnar helgerna åt är att städa undan lite inför kommande vecka, och det är alltid skönt när det är gjort.


Nystädat innebär också en bukett blommor, denna gång vackra rosor som inköptes hos blomsteraffären i byn!


Middag då, idag en otroligt god fläskfilégryta med äpple, senap och små söta rödlökar. Veckan har ju inneburit ett besök på endokrinmottagningen med fantastiska provresultat, och ett Hba1c (långtidssocker) som är bättre än målvärdet, och det känns i kroppen nu med nästan 15 kg minus på vågen, jag sover bättre och mår så otroligt mycket bättre i kroppen och det är underbart! Och det  går att laga fantastisk god och nyttig mat! :)


Nu väntar en härlig söndag med runda i bokskogen eller vid havet beroende på vädret, lite städ och plock innan det är dags för sista veckan innan skollov för barnen.

Ha en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

  1. Först och främst, grattis till viktnedgången!! Otroligt härligt och fantastiskt! Det måste kännas SÅ härligt.
    OCH därtill bra provsvar, kan inte bli bättre.
    Ni har haft en bra helg. Gillar också sådana där helger som man tar som de kommer.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin