måndag 12 oktober 2015

Oktoberhelg


 Den andra helgen i oktober, storkar på besök i Staffanstorp, bonden som plöjde fick en flock i sina hjulspår. I dag när jag körde förbi, inte en stork i närheten. Storkar är otroligt vackra fåglar. Majestätiska.

  


Hemmavid en söndag, då vi tillbringade hela lördagen hemma hos svärföräldrarna så var det dags att ta itu med det egna hemmet. Ibland önskar jag mig lika mycket energi på  vardagarna så att jag orkar och hann med att städa för att slippa det på helgerna för det är så tråkigt även om det blir fint efteråt. 
Just nu njuter jag av ett rent hem, och lite nya städstrategier.


Hos svärföräldrarna var det ju höstmarknad i byns skola, vi tog en promenad och givetvis var kameran med men det blev inte mycket fotograferat mer än dessa sena rosor som blommade så vackert vid Annorlunda Stuga. Vädret visade sig ju från sin bästa sida och jag tycker om dessa fina höstdagar då solen skiner och luften är lagom varm.



I dag måndag blev det inte ens en halv arbetsdag, föreläsning jag skulle på i em ställdes ju in och jag fick avsluta vid 11 då dottern meddelade att hon fått ett ordentligt migränanfall och i skrivande stund har hon sovit i 2½ timme i ett mörkt rum. Lika bra att hon får sova det av sig så att det är borta sen. Men det som berör mest idag är att Lunds Universitet håller helt stängt pga av anonymt hot liknande det senaste som skickades vid skolskjutningen i Oregon. Det är också andra skolor runt om i landet som fått hot och som har valt att hålla stängt. Jag vet inte vad som är  klokast att hålla stängt eller att ignorera och lite på att folk som ska göra sitt jobb verkligen gör sitt jobb. Nåja sjuk dotter och ingen eftermiddagsföreläsning för min del oavsett.





2 kommentarer:

  1. Vidrigt otäckt det där med att Lunds Uni fick stänga idag pga hot. Ja, när en skolskjutning skett blir det som ringar på vattnet, så fruktansvärt hemskt. Jag blir så arg också.
    Hoppas nu att det lugnar ner sig så att alla kan gå till sina skolor som de ska.
    Storkar, vad coolt. Jag tror aldrig jag sett en stork i levande livet. Förstår att det är mäktigt att se dem!
    Hoppas att din tös kunde sova bort sin migrän!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Usch ja, otrevligt när sådant händer. Så mycket oro som får fäste. Hoppas att dottern mår bättre nu och att ni får njuta av en riktigt fin onsdag.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin