söndag 28 september 2014

Varför inte en EFIT idag?


Det var länge sedan jag gjorde en Ett Foto I Timmen dag men i dag har jag varit flitig med kameran och kan visa en hel del bilder från en härlig septembersöndag. 



08-09

Började dagen med några kapitel i en av mina klassiska favortier, Stolthet och Fördom av Jane Austen, gamla klassiker när de är som bäst.


10-11

På väg till äppelmarknaden i Kivik, vackra skånska vägar och udda kyrkor.



11-12

Framme i Kivik, promenad genom byn och vi beundrar vackra trädgårdar. Denna trädgård fick mig att stanna till och drömma lite extra!



12-13

På promenad vid Äppelmarknaden i Kivik, bröd i alla dess former, och den vackra tavlan av äpplen fastnade vi för innan vi kom in i själva marknadsområdet.



13-14

Flanerar runt, lyssnar med ett öra på Py Bäckman som uppträdde, äter en varm panini till lunch, dricker god cider på fjolårets äppelskörd och tillverkat av ett lokalt musteri. Köper tulpanlökar att plantera på täppan och njuter av dagen.


14-15

Hos Spettekakerian var kommersen i gång, både bagaren och vädret var tillåtande. 


14-15
På promenad, mellanmål på goda svenska aromaäpplen och inköpta till humana 15 kr kg, totalt kom vi hem med drygt 6,5 kg frukt. 


16-17

Promenaden fortsatte på stranden vid Knäbäckshusen en av de vackraste stränderna i Skåne, sådant lugn  som finns där är.


17-18

Björnbärssnåren dignar av bär, kanske kanske är de snart mogna nog att plockas.


19-20

Hemma, testar äppelskalare/skivare och tja det fungerar, efter det landar jag i soffan och kopplar av inför morgondagens jobb på skolan!

Hoppas att ni alla har haft en härlig helg!


2 kommentarer:

  1. Lat helg, men lite flitig med tvätt och sånt också.
    Härliga bilder!
    Vi ses på lördag:)
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med EFIT!! Gillar verkligen sådan inlägg, även om det för den bloggande skribenten blir lite extra pyssel :-)
    Men jag tycker ofta att EFIT säger så mkt.
    Trevligt att se din dag!
    Jag skulle gärna vilja åka till Kivik.
    Kramar!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin